wat zijn goede rassen honden om bij een nerveuze drukke hond te zetten?

Wij willen een tweede hond nemen. onze hond die we nu hebben is een kruising met een labrador en een ridgeback, hij is erg druk en nerveus, dominant is hij ook wel te noemen tegenover mensen. Wij willen kiezen voor een hond die wel met hem speelt maar niet erg stressgevoelig is zodat we niet 2 honden hebben die raar doen, misschien wordt onze hond die we nu hebben wel rustiger door de andere hond. nu is de vraag welke rassen zijn geschikt voor onze hond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (7)

Labradors (maar dan wel zuivere) staan bekend om een gelijkmatig gemoedelijk humeur. Golden retrievers net zo. Ik zou het in die hoek zoeken.
En dan misschien beter niet een pup nemen maar een volwassen hond, en goed laten wennen aan elkaar en observeren voor je enige knoop doorhakt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ontzettend goeie ervaringen met Duitse herders en dan in het bijzonder met Oud-Duitse herders. Ze zijn erg gehoorzaam en als ze goed worden opgevoed ook zeer stabiel.

Maar om te zorgen dat een nerveuze hond, een rustige hond wordt, zullen jullie zelf misschien ook rustig en duidelijk met hem om moeten gaan. Dit is natuurlijk de filosofie van Ceasar Milan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een labrador: het zijn allemansvrienden maar kunnen wel erg druk zijn. Het is wel een 'relaxed'ras: maakt zich niet zo snel druk en vind het eigenlijk allemaal wel prima.
Vergis je niet: iedere hond heeft zijn/haar eigen karakter! je moet gewoon tijdens een kennismaking kijken welke hond qua karakter enz het best bij die van jou past. Dit zal jou hond zelf ook duidelijk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een golden retriever. Hij is heel rustig en echt ontzettend lief! Toen hij puppy was was hij vaak druk maar dat word steeds minder..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Labarador! Kan overal bij. Het zijn echt dieren die met alles en iedereen om kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat jij nodig hebt is 'n Rottweiler . 'n Rottweiler is 'n herdershond voor koeien en stieren . Mijn huidige Rottweiler , heb ik gekregen via de dierenbescherming . Vanaf nu zeg ik R. , R's zijn onvoorstelbaar moedige honden . Totaal niet stressgevoelig .Als er 'n zware lamp van het plafond zou vallen met 'n gropte klap ,blijft meneer rustig liggen . Ik kom iedere dag honden tegen .Allerlei rassen . Bij de eerste ontmoeting willen de reuen mijn hond laten zien wie de hoogste is . Hij geeft ze 'n klap met z'n achterwerk , waardoor ze op de grond vallen . Dat is in de hondenwereld de grootste afstraffing die je kunt krijgen .Binnen 10 seconden na de ontmoeting is vastgesteld wie de baas is , en er is vrede . Als jouw dominante drukke hond mijn hond ontmoet , is hij binnen 10 seconden rustig . Maar Glennert , R's hebben ook nadelen . Ze zijn voor niets en niemand bang . Als iemand hem bedreigt of slaat valt hij onmiddellijk aan .Voor elke klap die hij krijgt grijpt hij degene die het doet . Dus weet waar je aan begint ! Als je meer wilt weten ,kan je via berichten contact met me opnemen . (zie foto van mijn profiel )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden een bouvier (inmiddels overleden), die was heel kalm en vriendelijk. Het ras staat erom bekend. Met andere honden wilde hij altijd graag spelen, en zelfs als een hond naar hem uitviel deed hij niets terug, tenzij de ander niet ophield: dan liet hij kort maar overtuigend merken dat hij daar niet van gediend was. Als de andere hond de boodschap begrepen had hield hij ook onmiddellijk weer op. Daarnaast zijn bouviers in huis ook rustig, ze kunnen goed alleen thuisblijven.