Onze kat is al een tijdje een beetje lastig en onrustig, hij gedraagt zich ook anders dan normaal. Wat kan er zijn?

Het is een kater van 5 jaar. Hij is verder heel erg lief! We hebben een huisgenoot erbij gekregen en hij kan ook niet zo goed tegen verandering(de kat)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (6)

Het kan heel veel zijn, ongeacht wat voor een ongetwijfeld intelligente antwoorden je gaat krijgen, als je je zorgen maakt om je kat is er maar 1 die je het beste kan adviseren.. ik raad je aan even naar de dierenarts te gaan om het na te kijken.. Al is er niks ernstigs, je bent dan wel gerustgesteld...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus!
ik heb zelf ook een kat. vaak helpt het als ie chagrijnig is om dan met hem te spelen door bijvoorbeeld een bal of een muis weg te gooien of om een prop papier aan een touwtje te maken en deze voort te trekken. als dit niet lukt kan je het beste maar even naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veranderingen in huis ed kan de oorzaak zijn.Een nieuwe huisgenoot kan de oorzaak zijn.Heb een beetje geduld en na een tijdje komt het goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga eens op de grond liggen, op hetzelfde niveau als de kat . Dan ben je niet meer dat enorme wezen . Praat zachtjes met hem .Maak 'n plezierige associatie met jou .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
typisch een kat als de onze.
als er mensen bij ons over de vloer komen die hij niet kent, hoor je het kattenluik 1 keer als hij de benen neemt, en komt af en toe kijken of de rust er weer is, om vervolgens hem weer te smeren als het niet zo is.
ze houden niet van veranderingen en onverwachte gebeurtenissen, het word wel beter, niets forceren, het gaat vanzelf beter, gun hem de tijd om aan de nieuwe situatie te wennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan aan veel dingen liggen .
1. hij mag de nieuwe huisgenoot niet(als hij vervelend tegen hem doet in zijn tenen bijten etc)
2. hij moet wennen aan de verandering.

ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken als hij gewoon eet en drinkt