Is het slecht voor een hond om zure haring te eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met of zonder uitjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee een haring doet het met een andere haring. Volgens mij is de afbeelding ook een zoute haring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, het is ook maar de vraag of zoute haring met uien kan. Mijn collega (kok) vraagt dan steevast aan de visboer op de vraag "Met uitjes" of de haring dan niet lekker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige haring, die met uien smakelijk is, is m.i. gebakken haring in het zuur! Dat vind ik nu pas een delicatesse.
Verder geen ui bij welke haring dan ook. En ja, bij het door mij van Google geplukte plaatje, stond duidelijk te lezen,dat het een zure was en volgens mij kun je dat ookwel aan het blanke ongerepte huidje zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammie, jammie!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik nu ook nog afstand doen van één van de vrijheden hier op GV.
Sorry, maar daar kan ij niet aan beginnen.
Hopende dat u tenminste hiervoor begrip op kunt brengen!

Het beste antwoord

Een zure haring is eigenlijk ,een al voor een deel ,verteerde vis, door al dat zuur.
Een beetje te vergelijken met voedsel in je maag ( zuur)
dat ook o.a. door het zuur verteerd.
Voor de mens is haring een zeer gezonde vis, zeker in het zuur, met heel veel zeer gezonde bouwstoffen. dus zou ik dit de hond best wel durven geven.
Kan me niet voorstellen dat er iets verkeerds in zou zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

een haring, zuur of niet, is best wel vet.
ik zou het daarom bij een klein stukje laten, bij wijze van snack, maar geen hele geven.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bevat wel veel goede onverzadigde vetten. Dus in plaats van brokjes moet het wel een keer kunnen denk ik.
Rieneke1
12 jaar geleden
je ziet al zoveel honden die er uitzien als rolmopsen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha ha, ja dat wel. Maar dat komt eerder door teveel brokjes, dan teveel haring.
de haring zelf is niet ongezond voor de hond, maar de azijn waar die indrijft kan maagklachten geven bij honden..met als gevolg dat de hond aan de race gaat...
verse vis ook mits graatvrij is goed voor de hond..
wij geven onze honden een maal per week verse vis, ze krijgen er een mooi glanzende vacht van en het is heel gezond...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met mate zou 't best kunnen! Maar pas op voor 'n RolMops, óók een zure maar wel met enge prikkers erin....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zure haring en rolmops worden ingemaakt met uien. Uien zijn gif voor honden. Na zo lang bij uien te hebben gezeten, zal de zure haring/rolmops de stoffen uit de uien wel in zich hebben opgenomen.
Ik zou het bij een heel klein stukje laten.

Toegevoegd na 1 dag:
Uien (en knoflook) bevatten sulfoxide en disulfide. Die stoffen beschadigen de rode bloedcellen waardoor bloedarmoede bij de hond kan ontstaan. De ergste is uien, knoflook is iets minder giftig, maar tóch ook giftig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar andersom wel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het idee, dat een zure haring, in de staat waarin hij/zij verkeert toch niet in staat is iets, laat staan een hond te consumeren.
escape
12 jaar geleden
Nou, daar kan je aardig van staan te kijken.
Zo ben ik deze zomer in de buurt van Katwijk op een aangespoelde rolmops gestapt toen ik uit zee kwam. Het beestje zelf vertoonde niet veel tekenen van leven, maar zijn prikkertje zat half in mijn voet!
Nee hoor dat kan.
De phwaarde in de maag van een hond is 2,5, terwijl die van azijn op 3 zit.
In vergelijking met een mens die zit op ph 5.
Voor alle duidelijkheid hoe lager de ph des te zuurder.
Overigens op de foto zie ik een zoute haring of ligt dat aan mijn ogen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tranen ze?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat..........die hond of mijn ogen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jouw ogen in orde waren geweest,had je in één van de reacties duidelijk kunnen lezen,dat het hier wel degelijk om een zuur exemplaar gaat! Dat is tenminste war meneer of mevrouw Google ons wil doen geloven