goudvis eet bloed?!

ik had een wondje in mijn vinger (dus ik koelde em af in de vissenbak) komt de vis eraan en hapaphap weg bloed!

dus de vraag is: mag een goudvis bloed en warom vind hij het lekker

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een haai is ook een vis :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo in een vissenbak? Had je geen kraan in de buurt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee (en het deed zeer en ik kon niks anders verzinnen (inpulsief)
itsme
13 jaar geleden
Als ik een wondje aan mijn vinger heb stop ik het echt niet in een vissenkom, je weet nooit wat voor bacteriën daar in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weetje je zeker dat het geen piranha is? :O
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal het even na kijken..........
o ja het is een piranja (DUS NIET)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je wel lekker? ja, mijn vinger bloedde dus ik veegde het even af aan je hoofdkussen... hetzelfde. de arme vis dacht dat het wat lekkers was. je moet je vingers sowieso niet in de bak steken...

Antwoorden (5)

Hij mag het best hoor. Geen gevaren.
Hij vind het waarschijnlijk lekker omdat het wat zoeter is.

Maar je bloedende vinger in een vissenkom steken is denk ik niet zo goed voor de wond!!!! Let daar mee op als je geen infecties of ontstekingen wil.

Toegevoegd na 9 minuten:
zoet is dus zout, was een typefoutje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds wanneer is bloed zoet??
Waarschijnlijk vond hij de zoute smaak van je bloed lekker.
Een goudvis is een zoetwatervis en zou niet kunnen overleven in zoutwater. Toch hoeft een klein beetje zout niet per definitie slecht voor hem te zijn.

Het kan zelfs goed voor hem zijn, maar ik zou er geen wonden voor in mijn vingers gaan snijden om hem zout te geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goudvissen zijn alleseters en lusten ook wel eens een stukje vlees. Niet zo gek dus dat ze bloed ook wel lekker vinden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudvis_(dier)#Voedsel_2
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit eens gedacht dat er wel guppies bij de goudvissen konden, als kind... haphaphap!
Misschien dacht je vis dat ie wat lekkers kreeg, en daardoor at hij het op. Zowiezo is het niet zo slim om je vinger in een visbak te stoppen want daar heb je best veel bacteriën.

Groetjes, Kristina
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ten eerste is het beter om het onder de kraan te houden of af te koelen (water uit de vissenkom is niet echt schoon)

je hebt geen piranha dus zou me geen zorgen maken :)
een goudvis kan goed ruiken (de moleculen) maar zal niet weten dat het bloed is.

goudvissen eten ook dierlijk voedsel (weet niet dat jij mens bent), en is er dus niet vies van om eiwitten van andere organismen te eten..

waarschijnlijk heeft de vis uit nieuwsgierigheid willen proeven wat er in zijn water kwam.
je ziet het ook als er bij goudvissen medicatie in het water komt, ze happen in het wolkje dat er anders uitziet. lekker is het niet maar ze kijken wel of het eetbaar is.

of je vis bloed lekker vind denk ik niet. vissen die het wel lekker vinden weten heel goed hoe ze hieraan moeten komen en zijn hierop aangepast.
aangezien je goudvis geen tanden heeft hoef je hem niet te vrezen :OP