Mijn kat loopt nu al een week mank. Het lijkt wel minder te worden. Moet ik naar de dierenarts? Zie beschijving

Hij heeft dit al een keer eerder gehad, toen zei de dierenarts dat hij een voetbalknietje heeft. Hij heeft toen een prikje tegen de pijn gehad en het is toen van zelf overgegaan. Het is zijn rechter achterpoot, hij kan er nog wel een beetje op lopen maar zodra hij rent houd hij zijn pootje omhoog dan loopt hij dus op drie pootjes. Moet ik naar de dierenarts gaan of nog even afwachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Ja! Ga naar die dierenarts, neem het zekere voor het onzekere en laat ernaar kijken door iemand die weet waar hij het over heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het lijkt me toch wel een goed idee om naar de dierenarts te gaan. Als het beest mank loopt, en bij het rennen het zere pootje niet belast, is er toch duidelijk iets aan de hand. Bovendien heb je al een week afgewacht, dus een bezoek aan de da lijkt me wel op z'n plaats!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan nu een andere reden hebben - en als het hetzelfde probleem is, dan zou pijnstilling misschien wel erg prettig zijn voor de kat.
Bel de dierenarts en overleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
juist, +
Zoals je zelf zegt: "Een keer eerder gaf de dierenarts een prikje tegen de pijn..." Dus dat moet je nu ook doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou je zelf een week gaan hinkelen zonder een dokter op te zoeken?

de kat heeft pijn, dat is duidelijk. neem je verantwoording en ga ermee naar de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij zeer vanzelf sprekend dat je naar een dierenarts gaat en de volgende keer zeker eerder dan een week wachten. Ik heb wel een idee wat er bedoeld word met voetbal knie, maar dat is iets voor de dierenarts. Zie mijn reactie op antwoord van Ivana over pijnstilling. Door lang te wachten bij bv mank lopen, kan het zijn dat 'het geen er aan de hand is' verergerd en genezing moeilijker word. Er kunnen door te lang wachten meer en meer beschadigingen optreden met alle gevolgen van dien. Ik ben van mening dat dit soort dierenvragen eerst aan de dierenarts gevraagd moeten worden en als niet alles duidelijk is evt. Duidelijkheid vragen via deze site. Succes met de kat en ik hoop dat je vandaag nog belt ( beter nog al gebelt hebt met da).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker teruggaan. Als hij de poot niet belast, heeft hij pijn, en een dier door laten lopen met pijn is wreed. Als het inderdaad een 'voetbalknie' is, dan kan de kat hieraan geopereerd worden. Want dan zal het niet vanzelf overgaan.
In ons ziekenhuis worden regelmatig honden en katten aan hun 'voetbalknie' geopereerd, en met succes.