Hoeveel sluierstaart babys worden ook echt geboren uit die eitjes?

Je leest

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Van tientallen tot honderden, het is afhankelijk van het koppeltje sluierstaarten, een ouder vrouwtje legt meer eitjes dan een jong vrouwtje en niet elk mannetje bevrucht de eitjes optimaal en dan zijn er nog de omstandigheden die invloed kunnen hebben op het uitkomen van de eitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey, we zaten gelijkertijd in het aquarium (alleen typ ik er wat langer over) haha +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha, ha, ja zo gaat dat wel eens he.

Andere antwoorden (1)

welke eitjes......
je vraag is niet te beantwoorden en zal uitleggen waarom zodat je toch wat info hierover hebt.

als het water niet het juiste evenwicht en waardes heeft zal de hele boel beschimmelen of een andere infectie oplopen en komt er geen 1 eitje uit.

voldoet het water aan de juiste eisen/evenwicht zal ook lang niet alles uitkomen, (niet alle eitjes zin bevrucht) en ook tijdens en na het uitkomen zullen er visjes sneuvelen, opgegeten worden, ziek worden etc. al dan niet door de omgeving/omstandigheden/milieu die kunnen veranderen (van kweker tot vissenkom zeg maar)

er bestaan veel soorten sluierstaarten. de sluiterstaart is een kweekvorm (mutatie) van de goudvis (dit is weer een karperachtige)

de grootte van de goudvis (sluierstaart dus in dit geval) speelt ook een grote rol. de grote vis zal meer kuit kunnen schieten dan een kleiner vis. een vrouwtjesgoudvis legt gemiddeld 268.000 eitjes, meerdere keren per jaar.
een goede kweker kan 10.000 jonge vissen hieraan over houden per broedsel.

overigens komen de meeste sluierstaarten niet uit nederland (zie link)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja in de praktijk gaat het wel even anders, ik bedoel gewoon thuis in de vijver, heel veel eitjes zullen al opgevreten worden door de vissen, de bevruchting is meestal niet ideaal en het uitkomen tussen al die andere vissen, sneuvelen de meeste, weer door de vissen, libellelarven, bootsmannetjes, salamanders enz.
met als resultaat, enkele tientallen is wel een maximum.
maar natuurlijk is je antwoord goed.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vergat de geelgerande waterkever :) maar heb de optie sterfgevallen ook aangekaart.
bij de vijver blijven er niet veel over nee (maar goed ook, zitten ze binnen de kortste keren als sardientjes in een blik) :O) ik ging er vanuit dat er in de meeste vijvers meer de gewone goudvissen de koi's, en windes zaten eigenlijk.
sluierstaarten gaan hier niet altijd even goed mee samen (afhankelijk van de ruimte) t blijft toch een soort van doorgefokte mislukkeling he....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en dan heb je nog de Calico Sluier, de Hemelkijkers, de Leeuwenkoppen, de Parelschub, de Moor en nog wat meer van die gedrochtelijke vissen, die vaak amper nog kunnen zwemmen, vaak alleen maar op hun kop staan en oh ja, veel geld kosten.
De mens heeft ook hier veel verziekt in de natuur!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfs de rugvin in weggefokt of idd mega kort of juist weer superlang. als ik in de link lees word er al met die dieren geslolt voordat ze goed en wel ergens in een vissenkommetje verdwijnen om na een jaar (met wat mazzel) alsnog dood te gaan. verkl#ten kunnen we wel, met honden gaat het ons net zo goed af. engelse bull bijvoorbeeld. onmogelijk dat van dit ras ook maar 1 gezonde hond te vinden is.