Weet iemand waar je gratis hondjes kunt halen ? Wel leuke hondjes/Puppies? Een site ofzo? Een naam van een winkel ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

nergens kan je deze krijgen, tenzij het van een kennis is die je een hondje gunt

gratis honden of iemand die hier naar vraagt... ik heb er altijd mijn twijfel bij. zowel bij de eigenaar, de toekomstige eigenaar, als bij het hondje zelf.

het onderstaande is niet persoonlijk, maar zet mij aan het denken.

-inpuslaanschaf is bij 'gratis' enorm hoog. mensen denken vaak niet verder na, een hondje word groot, moet zijn opvoeding hebben, zijn entingen, ontwormingen etc. een pup knaagt altijd aan spullen, vraagt tijd, kennis, aandacht en dus energie. hier kan je je lelijk op verkijken want dit had je niet verwacht bij het zien van de pluizenbol

-als er niet voor een hond betaald kan worden, of iemand heeft het er niet voor over, hoe gaat het dan met de verzorging van de hond, de kosten van de dierenarts, de entingen, ontwormingen, het chippen, het ontvlooien.... gaat hier ook bezuinigd op worden?

-wat is er mis met het dier als deze gratis aangeboden word, waar komt het vandaan? (oplichters op marktplaats verdienen dik aan pups die niet bestaan) heeft het hondje gedragdproblemen, is het ziek of heeft aandoeningen wat je niet op het eerste gezicht ziet maar waar je later door in de ellende komt en het hondje de l#l is?

-gratis is goed....om welke hond gaat het hier? past de bij je, welk ras is het , wat zijn de kenmerken, het karakter, waar heeft het behoefte aan, en kan jij hieraan voeldoen als je verder kijkt dan de kosten?

bij de aanschaf staat zekerheid voorop, voor zowel het hondje als het baasje. gratis of een goedkope pup (puppy mills!!! 1 en al ellende, is het niet meteen dan wel achteraf, je houd deze zieke manier van handel in stand!)

dierenwinkels zullen altijd een leuk verhaal hebben bij een pup (het zal van een goed fokker afkomen, maar je ziet de ouders niet. veel dierenwinkels letten op de omzet, niet op de herkomst, niet op de hond zelf, en al helemaal niet meer op de toekomstige eigenaar als deze eenmaal netjes heeft betaald)

zoek eens naar een herplaatser, een asiel, een bemiddeling bureau, een particulier die een nestje heeft, dit zijn zijn veelal vrijwilligers die 'handel' drijven op een non proffit basis! het wil niet zeggen dat het gratis is, bij pups heb je nu eenmaal onkosten, daar kom je niet onderuit!!!

een gratis pup is vragen om problemen, voor zowel de pup als je jezelf!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
zelfs bij een goedkope pup zal er dus al een alarmbel moeten gaan rinkelen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dikke vette plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel rieneke! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx :)

Andere antwoorden (7)

Bij het dieren asiel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de check up, castratie, etc dit gaat niet zonder kosten te maken.
bij het brengen van een huisdier betaal je hiervoor, en bij het herplaatsen/ophalen van een dier betaal je hiervoor.
het asiel moet namelijk blijven bestaan.
pure logica lijkt me.....
Bij een asiel. Of misschien bij de winkel op het adverteer bord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gratis..... uhuh.
Nergens! Hondjes zijn niet gratis. Mocht je al ergens puppies zien die gratis worden aangeboden dan wil de fokker/eigenaar ervan af en hebben ze waarschijnlijk niet zo'n goed tehuis en geen goede (medische) zorg gehad.
De aanschaf en zorg voor een pup/hond kost zoveel geld dat je echt niet moeilijk moet gaan doen over de aanschafprijs. Het eerste half jaar ben je al honderden euro's kwijt aan vaccinaties, ontworming, ontvlooing, chip etc. En dan heb ik het nog niet eens over voer, benodigdheden, puppycursus etc.
Dus als je zo'n vraag stelt: neem dan liever geen hond, sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dierenasiel daar hebben ze vaak goed opgevoeden honden. of vrijgelaten naar kennissen via via kom je erg ver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zo rond de vakantieperiode, maar ook het hele jaar door: aan bomen vastgebonden. Of platgereden op de snelweg, omdat ze uit de auto zijn gezet. Of ronddolend op straat, omdat ze weggedonderd zijn door hun baasjes....
Naam van een site of winkel heb ik niet voor je, wel van een "ofzo": bomen, bos, snelweg, straat etcetc.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mijn antwoord is misschien wat cru....maar ik vind de vraag, zacht gezegd, vreemd. Wil je een handeltje beginnen of zo??????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus van mij! Jouw antwoord is niet cru maar gewoon bloedeerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel ;-) ....ik las de tekst over na op de knop te hebben gedrukt en dacht...oeps.... maar het was wel recht uit het hart!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het hoort ook recht uit het hart te gaan :)
het gaat namelijk in eerste instantie om de hond en de financiele mogelijkheden, en dan kijken we pas naar de baas :) dusssss een + d'rbij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Je zou eens met een dierenarts kunnen praten.
Er zijn ook mensen die ongewild met een nest puppen zitten

Toegevoegd na 6 minuten:
Mijn dierenarts vroeg mij een keer of ik er een wilde hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marktplaats, asiel etc. Maar idd in het onderhoud is in verhouding duurder dan de aanschafprijs. Het is belangrijkste is dat de puppy gezond is.