Ik zou dolgraag een zilver(grijs) labrador willen, maar ze zijn moeilijk te krijgen. Wie weet een betrouwbaar adres (geen broodfokker)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Informeer eens bij de rasvereniging, zij weten welke fokkers betrouwbaar zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de rasvereniging of de raad van beheer ofzoww,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze kleur is een verdunning van bruin (choco lab) en kent meerdere kleurslagen. (silver, gold, grey, bleu etc.)

bij een erkende fokker (aangesloten bij rasvereniging) die choco labs fokt want hier maak je de meeste kans op een gezonden hond, maar....... toch zal het een opgave worden omdat deze kleur niet erkend is, en een fokker nooit zal fokken op deze kleur omdat dit verboden is volgens de regelementen.
zoek je naar een dergelijke kleur en ras zie je dat de honden bijna altijd een veel smallere kop hebben. dit komt dankzij het Weimaraner-bloed wat erin zit. dit soort honden zijn dus beslist niet raszuiver!!!!

succes!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Er zijn ook nog veel karakterfouten en gezondheidsproblemen bij deze honden. Het is weer een Amerikaans probeersel. De Amerikanen experimenteren graag en zijn in voor nieuwe kleurslagen. Daarbij wordt vaak over het hoofd gezien dat een hond niet alleen "buitenkant " is. Zoals Eucalypje al schrijft: ze zijn niet erkend als rashond, zodat je bij veel activiteiten noodgedwongen buiten de boot valt. Geen jachtcursus bij de KNJV, geen shows... Als je dat wilt, moet je daar rekening mee houden.
Eucalypje een plus voor dit waarschuwende, correcte antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel :))