hond plast op grind, hoe leer ik hem dit af is er iets wat ik overhet grind kan gooien zodat hij dit niet meer doet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ïs het jouw hond of van iemand anders?
Doet hij dit in je tuin?
Bij het uitlaten?
Kortom, kan je iets specifieker zijn?
Misschien kunnen we je dan gerichter antwoorden.

Antwoorden (4)

Je bent er toch zelf bij?
Een hond laat je uit en dan zorg je dat hij niet zomaar overal plast. Zeker niet in of tegen andermans tuintjes aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het ziet moet je de hond aanpakken... Als het niet jouw hond is, kun je beter naar het baasje gaan. Misschien iets op de grond wat niet fijn is voor de voetzolen van de hond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt een krant op het grind leggen...

steeds als die geplast heeft direct op de krant zetten ook als hij aan het plassen is dus onder het plassen

op een gegeven moment gaat hij automatisch op de krant plassen

dan leg je de krant ergens neer waar jij wilt dat die gaat plassen en loopt hij daar heen na een tijdje gaat hij daar vanzelf plassen dan weet die dat die daar moet plassen en dan kun je de krant weg halen

en als je daar geen zin of tijd voor hebt moet je azijn over het grind heen gooien daar hebben honden een hekel aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er even vanuit gaande, dat de hond in jouw tuin op het grind plast.
Mogelijkheid: hem/haar niet alleen in de tuin laten en goed in de gaten houden. Zodra hij aanstalten maakt om te plassen, "nee" roepen (of een woord wat je prettig vindt). Klappen in de handen helpt ook, alles wat hem doet stoppen. Als je in zijn buurt bent kan je hem een duwtje geven.
Direct erna hem begeleiden naar een plek waar hij wel mag plassen en dan uitgebreid prijzen als hij het daar doet, eventueel in het begin belonen met iets lekkers.
Eventueel kan je peper strooien op het grind...maar dat is met een buitje regen snel weg.
Succes!