Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond lekt plas

Mijn hond lekt nu al een tijdje en eerst kwam dat doordat ze gruis in haar blaas had.
Dat is Nu over maar ze lekt nog steeds.
We zijn al heel vaak naar de dierenarts geweest maat niks help.
Weet iemand wat dit is of heeft het zelfde meegemaakt?
Zo ja, wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

mijn hond (teef)heeft er ook last van.
die krijgt al een paar jaar medicijnen die gelukkig heel goed werken.
die meds zijn enurace 50 1 tablet per dag is voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt veroorzaakt door 'n hormoontekort. Men behandelt het o.a. met Phenylpropanolamine . Ik zou het zelf nooit gebruiken .Het is o.a. in de v.s. niet meer toegestaan bij mensen . Ik zou maandverband aanbrengen als de hond in huis is . In het begin vindt hij het vreemd , maar dat went wel. Als hij het eraf wil trekken , kan je tijdelijk zo'n plastic verstelbare "rand" om z'n hals doen waardoor hij er met z'n tanden niet meer bij kan .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dierenarts niks meer weet, ga dan eens voor een second opinion naar een andere dierenarts. Dit probleem komt heel veel voor bij (vooral oudere) honden en er zijn verschillende goede medicijnen voor.
Ten eerste: gebruik je nog wel speciaal dieetvoer tegen blaasgruis? Want dit zal je eigenlijk altijd levenslang moeten blijven geven.
Ten tweede, heb je Minrin druppels al geprobeerd? Hier zie ik bij ons op de praktijk goede resultaten mee. Eventueel in combinatie met Propanolol of Enurace.

's Nachts zou je een broekje met maandverband in kunnen doen. Maar in principe valt incontinentie altijd goed te behandelen, dus ga eens naar een andere dierenarts.

Overigens komt incontinentie vaker voor bij (gesteriliseerde) teven en honden met een gecoupeerde staart. Dit is 1 van de redenen waarom couperen niet meer is toegestaan in NL. En dus ook waarom je GEEN hond uit het buitenland moet importeren die gecoupeerd is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding