Een beagle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lief

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
yup, beagle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaaa :D
Oja, een beagle. Je ziet het direct aan zijn stevige lijf, wat korter op de poten en zijn drie kleurtjes.
Een hond met een eigen wil. En sterk ook, aan de lijn.

Een jachthond, dus niet geschikt als je cavia's hebt...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beagle_(hond)

De beagle is een hondenras. In Groot-Brittannië werd en wordt hij gebruikt voor de jacht op konijnen en hazen. Hierbij moet de hond het dier vangen en doodbijten.

De hond is behoorlijk stevig gebouwd. De schofthoogte varieert van 33 tot 41 cm en het gewicht is ongeveer 15 kilo. De hond heeft een eigenzinnig karakter en gaat graag zijn eigen gang, maar dat weten veel baasjes in het ras juist erg te waarderen.

De hond is een tricolor, dit betekent dat hij in 3 kleuren voorkomt: zwart, wit en lichtbruin; de meeste beagles hebben alle drie de kleuren. Oudere beagles hebben natuurlijk ook grijze haren. De beharing kent twee variëteiten: de gladharige en de ruwharige. Bij de gladharige is het haar glad, heel dicht en niet te kort. Bij de ruwharige zeer dicht, stekelig en draadachtig. De vacht is goed bestand tegen weersinvloeden. Sinds 1950 is de ruwharige beagle uit de rasstandaard geschreven en komt officieel niet meer voor. Ook komen er twee kleuren voor in bijv. lime, tan, zwart, geel en rood.

De naam Beagle is afkomstig van het woord Beag, Beg of Beigh, wat "klein" betekent in het Keltisch, en werd voor het eerst gebruikt in de regeringstijd van koning Henry VII (tussen 1457 en 1509).

Karakter
Rustende beaglesDe beagle is een vriendelijke, enthousiaste hond. De in veel boeken over beagles als "vrolijk" omschreven honden zijn over het algemeen vriendelijk en niet agressief of verlegen. Ze houden van menselijk gezelschap en hoewel ze vreemdelingen soms in eerste instantie terughoudend of met geblaf tegemoet treden, zijn ze snel gewonnen. Dit maakt beagles enerzijds geen goede waakhonden, maar vanwege hun typische beagle geblaf kunnen ze kwaadwillenden wel afschrikken.

Beagles luisteren graag en passen zich goed aan, aan nieuwe baasjes. Beagle pups staan daarom ook bekend als goedluisterende lieve honden. Commando's, zoals 'zit' leren ze snel. Ze zijn als pup speels, maar na verloop van tijd verandert de hond naar een lieve, brave en graag spelende hond. Als men ze leert dat ze niet mogen schooien (bedelen om eten), doen ze dit meestal niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een basset artesien normand denk ik, een beagle is korter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beagle