welke struiken kan ik het beste in een kippenhok planten

mijn man is een kippenhok aan het bouwen,maar wil het toch een beetje gezellig maken met wat struiken,maar niet alles kan er in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

De wintergroene Prunus laurocerasus ( de hoge soorten) blijven ze aardig van af, een gewone kerstboom gaat ook meestal goed, of een dennenboom soort.
Wel moet het hoger zijn dan een meter, anders heeft het geen schijn van kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

vlierbes
moet je wel een beetje bijhouden want deze groeit wel snel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso iets wat niet giftig is en waar ze dol op zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf kippen en ik kan je vertellen dat bijna niets tegen ze bestand is. Ze vreten alles wat ook maar een beetje groen is op.

Het enige waar ze niet aan zitten zijn sparren en andere dennen en hedera.

Ik zou flink wat onkruidzaad strooien in combinatie met graszaad en pas de kippen loslaten als het goed begroeid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben aalbessenstruiken in de kippenren. En er blijven ook nog wat bessen voor ons over! En het klopt dat kippen alles overhoop krabben wat er maar te krabben valt, maar een struik zullen ze echt niet omkrabben en het is ook niet zo dat ze ze kaalplukken ofzo. Veel plezier met je gezellige kipjes!