Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke struiken kan ik het beste in een kippenhok planten

mijn man is een kippenhok aan het bouwen,maar wil het toch een beetje gezellig maken met wat struiken,maar niet alles kan er in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De wintergroene Prunus laurocerasus ( de hoge soorten) blijven ze aardig van af, een gewone kerstboom gaat ook meestal goed, of een dennenboom soort.
Wel moet het hoger zijn dan een meter, anders heeft het geen schijn van kans.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

vlierbes
moet je wel een beetje bijhouden want deze groeit wel snel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso iets wat niet giftig is en waar ze dol op zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf kippen en ik kan je vertellen dat bijna niets tegen ze bestand is. Ze vreten alles wat ook maar een beetje groen is op.

Het enige waar ze niet aan zitten zijn sparren en andere dennen en hedera.

Ik zou flink wat onkruidzaad strooien in combinatie met graszaad en pas de kippen loslaten als het goed begroeid is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben aalbessenstruiken in de kippenren. En er blijven ook nog wat bessen voor ons over! En het klopt dat kippen alles overhoop krabben wat er maar te krabben valt, maar een struik zullen ze echt niet omkrabben en het is ook niet zo dat ze ze kaalplukken ofzo. Veel plezier met je gezellige kipjes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding