Waarom begraven katten hun poep?

zie vraag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Cryofiel
13 jaar geleden
Deden ze dat maar... Ik ken iemand bij wie de katten altijd op het gazon poepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom spoel jij per keer dat je de wc gebruikt door?
Amadea
13 jaar geleden
Wat netjes van die katten! Deden honden dat ook maar....
rose
13 jaar geleden
Ik denk dat ze geen zin hebben om het mee te sjouwen...

Het beste antwoord

niet alle katten begraven hun poep.
in het hart van hun territorium begraven alle katten hun ontlasting, om hun eigen nest niet te bevuilen.
timide katten begraven sowieso hun poep, om eventuele vijanden niet alert op hun aanwezigheid te maken.
zelfverzekerde exemplaren daarentegen, begraven hun ontlasting niet als ze die droppen aan de grenzen van hun leefgebied.
zie het als een soort grenspaaltjes: tot hier en niet verder, anders kan je mot verwachten met mij.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nou zoals je dan hier onder in de link ziet staan,
komt dat vooral
Katten begraven hun uitwerpselen om niet op te vallen. Eventuele vijanden zullen de scherpe lucht van begraven uitwerpselen minder snel in de gaten krijgen dan die van onbedekte uitwerpselen.
en Katten begraven hun uitwerpselen, zodat deze niet zo snel uitdrogen en langer hun geur behouden. Hierdoor blijven ze langer vers en weten andere katten dat die ene kat daar is langs geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij schamen katten zich voor hun poep.
Dat kan een aantal redenen hebben misschien:
- het stinkt
- het 'hoort er niet' (en dus is het netjes om te begraven)
- de buren hebben er last van en zo voorkomen ze burenruzie
- honden hebben wel maar katten geen 'toilet'
Of zoiets.