Hoe lok en vang ik mijn dwerghamster uit een donkere en volle zolderkamer?

Ik heb mijn russische dwerghamster net twee weken maar ik heb per ongeluk iets open laten staan waardoor hij naar buiten is gekomen en aan de wandel is gegaan en nu kan ik hem niet meer vinden laat staan vangen HELLUP

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

zet een emmertje neer met een sterk ruikend lekker hapje er in. zet een plankje schuin tegen de emmer op. met een beetje mazzel vind je het beestje morgen in het emmertje.

Men een diervriendelijke muizenval, zoals op deze afbeelding. Verkrijgbaar bij de dierenwinkel.

Je kunt het beste s'nachts eten neer zetten, dan zijn ze actief en ga dan s'ochtends vroeg kijken. De boven genoemde methode met het emmertje kan wel goed werken, maar dan valt hij wel in het emmertje en kan zich misschien bezeren. Je kunt ook zijn kooitje open zetten en hopen dat hij erin gaat.. Heel veel succes hoop dat je hem terug vind. Toegevoegd na 2 uur: Trouwens. Leg niet overal voer neer.. Als de hamster vol zit (of al het voer hamstert) heeft met voer lokken geen zin meer.

Als je iemand weet met een dergelijke hamster van het andere geslacht, dan zet je op een moment dat je tijd hebt om te observeren, die andere hamster in een dichte kooi in je kamer. Grote kans dat jouw hamster even komt kijken naar die interessante soortgenoot. Ik heb zo vroeger wel ontsnapte tamme ratten terug gekregen. Heel, heel misschien kun je voor dat doel wel een hamster lenen bij de dierenwinkel?

Een emmer werkt het allerbeste, zoals het eerste antwoord ook al was. Je kunt eventueel nog een spoor leggen naar de emmer. Onderin de emmer kun je een laagje zaagsel leggen, zodat je hamster niet te hard valt.

oh, dat had ik vroeger met een stiekem aangeschafte muis (sstt..... ben nu 25 verder, ze weet het nog steeds niet) ik had een grote pot waar augurken in zaten gepakt, flink wat voer erin gedaan, met tape wat elektriciteitsbedrading eromheen gemaakt (soort trapje en houvast) gemaakt. (dikker touw kan natuurlijk ook!) doordat de pot taps toeloopt is het onmogelijk om eruit te komen. binnen 1 dag had ik mijn 'vangst' terug. een dwerghamster kan minder hoog springen dan een muis dus heb je een minder hoog potje nodig (valt ie ook niet zo'n eind naar beneden) ik weet niet of de hamster lievelings snoepjes heeft? dat zou natuurlijk wel een heel goed lokmiddel zijn! :) mochten er katten in je huis aanwezig zijn.... hou ze uit de buurt van de zolder. het is natuurlijk een koud kunstje om een hamster op deze manier uit een val te hengelen. succes met vangen!!! ps. vergeet je niet om wat water voor m neer te zetten? zo voorkom je dat ie ergens achter kruipt en verdroogt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100