Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij gaan verhuizen , hoe moet ik dat met onze kat aanpakken?

toen we in ons nieuwe huis aan het werken waren liep onze kat om dat huis wat maar 150 meter van ons oude huis is dus ze kent de buurt goed

Ik heb haar binnen gelokt en ze stormde naar boven en vloog helemaal erg miauwend op de vensterbank en vervolgens naar de andere kamer waar ze het raam probeerde uit te komen en onder tussen was ze luid aan het soort van krijsen
toen heb ik haar uit de voordeur gezet

als we aan het werk zijn komt ze regelmatig kijken maar binnen komen wil ze niet

het hele huis ruikt natuurlijk naar verf en nieuwigheid

hoe laat ik haar aan ons nieuwe huis wennen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
618

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tijdje binnen houden en met een wattenschijfje over haar wangetjes wrijven en vervolgens dat op onderkant van kozijnen/deuren en plekken waar ze veel is wrijven, zo breng je haar geur in het huis wat voor haar herkenbaar is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Door haar en jullie oude spulletjes neer te zetten, daar herkend ze dan geur aan en dat is vertrouwd. En haar de eerste periode binnen te laten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kat gewoon haar gang laten gaan. Het beste kan je de kat als jullie intrekken een tijdje binnen houden, zodat ze eraan went
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt, maar het is wel vrij duur (20-30 euro) een stekker kopen (voor in het stopcontact) met een speciaal flesje waardoor katten zich meer op heb gemak voelen. als je dat in het nieuwe huis doet ruikt het beter voor de kat, maar het zal toch wel wennen zijn

spul heet feliway
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Gewoon normaal doen tegen je kat en er eigenlijk geen extra aandacht aan geven. Zorg wel dat je kat voorlopig binnen blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kat reageert waarschijnlijk op de lucht van verf en behang. Zodra jullie spullen in de nieuwe woning staan herkent ze haar eigen luchtsporen. Kat binnenhouden en haar met rust houden. Mijn kat ging de eerste dagen in haar nw huis onder de dekens zitten en was opeens erg aanhankelijk. Maar ook dat was gauw weer over
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je verhuist bent naar je nieuwe huis moet je de kat 1 a 2 weken binnen houden zodat ze aan de nieuwe omgeving kan wennen en daarna kan je ze buiten laten misschien dat je kat in het begin nog wel eens bij het oude huis gaat zitten vooral omdat dat natuurlijk zo dicht bij is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan de kat het best met al haar vertrouwde spulletjes op 1 kamer zetten, en haar daar eerst rustig laten wennen.
feliway kan hierbij helpen.
pas als ze helemaal op haar gemak is vergroot je de ruimte die ze ter beschikking heeft geleidelijk.
is poes ontspannen in het huis, dan kan je haar buiten laten.
helaas heb je goede kans dat ze toch weer bij je oude huis zal gaan rondhangen, en je haar daar zal moeten wegplukken.
de aanhouder wint meestal, maar je kon wel eens een lange adem nodig hebben.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding