wat kan ik beste doen met een beagle die schrik heeft van vreemde mensen op straat en als se op bezoek komen,op straat trekt se dan zo hard

ofwel kruipt se weg met haar staartje tussen haar poten
wie zou me raad kunne geven met hoe ik haar angst wat te overwinnen valt?
groetjes ibackje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Til haar op want bij jou is ze veilig. Geef de andere persoon een hand of praat met die gene zo ziet ze dat het goed is. Laat diegene niet meteen de hond aanraken dat komt later. Sowieso wil je haar aan een ander laten wennen dan moet die gene op de grond gaan zitten (zelfde niveau als de hond) en net zo lang tot de hond vanzelf komt. Ookal duurt het uren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en bevestig je ook nog eens dat het angstige gedrag een resultaat oplevert (alleen niet het goede!!)

Andere antwoorden (4)

Volg ,,dieren onderwerpen,, op National Geographic,
Animal Planet, Discovery en Nederlandse tv zenders.

De hondenfluisteraar is 1 zo,n goed onderwerp.
Volg met de hond een cursus of schaf een boekje aan mbt informatie over uw hond.

Velen schaffen eerst een huisdier aan en verdiepen zich niet in de materie wat er allemaal om de hoek komt kijken
qua verzorging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is die Ceaser Milan helemaal niet zo'n leuke man...hij fokt honden expres op om daarna te laten zien hoe je ze weer rustig moet krijgen. Op YouTube zijn hiervan filmjpes te zien. Een cursus is altijd goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een aanvulling. Hij gebruikt ook zogenaamde prikbanden. Dit zijn banden met pinnen, die, wanneer je aan de riem triekt in de huid steken. Erg pijnlijk voor de hond........ja zo kan iedereen een hond corrigeren. Een goede gedragsdeskudige kan een hond corrigeren zonder wurgmethodes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij fokt geen honden om te laten zien hoe je ze weer rustig moet krijgen. hij heeft veel honden. de meesten zijn honden die eerder problemen hadden.
een paar honden zijn zijn favo, deze helpen andere honden puur en alleen door rustig te zijn. enkele keer houd de hond die een probleem heeft zijn prikband om. meestel gebruikt hij een normale halsband.
overigens heeft hij zelf ook halsbanden ontworpen die geheel diervriendelijk zijn. maar zie graag het linkje van je waaruit blijkt dat het hele verhaal van mij onzin is....
Je zou eens een cursus kunnen volgen dat gegeven wordt door een gedragsdeskundige. Heb dit meer dan 15 jaar geleden met mijn hond gedaan en het heeft gewerkt. Zonder dieronvriendelijke methodes. Kijk anders eens op de site van Quiebus. Zij werken op een diervriendelijke manier. http://www.quiebus.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
angst bij een hond krijg je ALLEEN maar weg op een diervriendelijke manier, anders word een hond alleen maar banger. vrij logisch lijkt me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is voor ons waarschijnlijk ook heel logisch, maar je moest eens weten hoe sommige mensen (zelfs gedragsdeskundigen diergedrag aanpakken).
Als een hond eenmaal geschrokken is of een angstige houding aanneemt, mag je hem niet meer optillen. In dat geval bevestig je zijn schrikreactie: zie je wel, de baas vindt het ook eng, ik heb dus gelijk.
Negeren en zeker de vreemden, die moeten hem hélemaal negeren. Riem niet strak houden. Zelf heel ontspannen zijn. Niet dwingen in een situatie die hem angst aanjaagt. Laten de vreemden hem niet aankijken, niet tegen hem praten.

Vreemden moeten zijdelings langs hem gaan, niet op hem aflopen en voorlopig ook niet op de knieën gaan.

Als er vreemden op visite komen, leg je de hond op zijn plaats. Bezoekers moeten hem met rust laten. Pas als hij uit eigen beweging komt en zijn neus gebruikt en geuren opsnuift, mag hij heel kalm in de kring betrokken worden. Op deze manier leert hij dat hij niet angstig hoeft te zijn. Laat niemand in eerste instantie naar hem grijpen, maar als hij zelf komt, mag hij wel de kans krijgen om zich wat te ontspannen. Het zal dan iedere keer beter gaan. Niets forceren, kan maanden duren voor het vertrouwen er is.
Ivana
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
en weer een uitstekend antwoord, +
stel de hond niet gerust, zo keur je het gedrag wat je niet wil zien juist goed.

hou de hond kort aan de lijn, en zoek een rustige situatie op waar mensen zijn. loop alsof er niets aan de hand is, ook als de hond protesteert door te willen blijven staan.
hij moet ondervinden dat de angst niet gegrond is door andere ervaringen op te doen.
op het momtent dat de hond rustig is en het gedrag vertoont wat je wil zien kan je de hond belonen (hij leer dan 'enge' dingen te ervaren als iets positiefs)

in huis kan je de hond aan de riem doen. spreek af dat de hond niet word aangehaald en ze niet naar hem kijken of op hem reageren. hij zal moeten blijven zitten om te ervaren dat dingen niet eng zijn.
zelf hier ook niet op reageren, maar duidelijk laten zien wat je verwacht van de hond.
na een paar keer oefenen zal je zien dat het beter wordt.

is de hond echt overal bang voor dan is er meer aan de hand en zal je professionele hulp nodig hebben hierbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx :)