Is het belangrijk voor een kat die niet buiten komt om die kattengras te geven?

Mijn kat kan niet naar buiten, omdat ik in een appartement woon. Hiervoor kon hij wel naar buiten en at hij soms gras (en gaf vervolgens over). Nu heeft het beestje die mogelijkheid niet meer, dus vraag me af of ik nu kattengras moet gaan kweken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

zoals je al zegt, zet het eten van gras de kat aan tot overgeven.
zelf geef ik liever dagelijks wat soft malt pasta van gimpet over het eten.
de katten vinden het smakelijk, en het zorgt voor een goede passage van ongerechtigheden zoals ingeslikte haren, door maag en darmen.

in het verleden gaf ik wel kattengras, maar niet dat dure stugge spul uit de dierenzaak.
gewoon gazonzaad zaaien in een pot aarde, en na verloop van tijd heb je heerlijk mals gras voor de poezen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet oft hetzelfde spul is maar wij hebben ook van die pasta thuis als ze last van haarbal hebben moet het dagelijks en anders iets van om de dag of 2x in de week ofzo anders kon het ook schadelijk worden, weet niet ofdat het bij jou ook is maar het is maar een tip!
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt, maar de pasta van gimpet mag dagelijks gegeven worden.
de aanbevolen hoeveelheid van 5 cm dagelijks mag zelfs zonder problemen verdubbeld worden.

Andere antwoorden (2)

Kattengras helpt om de kat te laten braken Vaak eten ze gras omdat ze buikpijn hebben
Als je kat dit gewend is dan is het fijn voor het beestje om kattengras te kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet waar je woont maar Intratuin heeft sinds vorige week een aantal eetbare plantjes, ik heb ze ok gekocht voor mijn vogels, ik geef ze niet met plant en al want dan zouden ze zo op zijn maar steeds een beetje

Katten moeten door zorgvuldig toiletteren regelmatig haren kwijt en door grassen te eten kunnen ze gemakkelijker overgeven, dit doen ze ook als er iets niet goed verteerd is en ze het kwijt willen ( overgeven )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag de plantje ook bij de Intratuin. Wel een leuk idee, maar ze zijn in feite veel te duur. Als je dezelfde plantjes koopt zonder dat het 'huisdieren-labeltje' erop staat ben je de helft van het geld kwijt!