Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom doet ons konijn knorren? het is toch geen varken!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijne deed dat ook, maar ik dacht dat het uit angst of agressie voort kwam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom doe jij het woord doen gebruiken? het is toch geen brabants dier :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Konijnen knorren meestal als ze heel blij zijn.
Dus dat is een goed teken.
Het is dan iets als spinnen bij katten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als konijnen blij zijn, maken ze zachte knorgeluidjes. Als ze angstig of kwaad zijn, kunnen ze hard knorren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, nee het is zeker geen varken.
Konijntjes in de natuur doen dat ook, het is een vorm van zelfverdediging, je konijntje voelt zich ofwel angstig of bedreigd door jou.
hoe je dit kunt oplossen lees je op de volgende site, ik heb de link voor je meegestuurd.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn konijn had "hoknijd". Kortom ik mocht niet in zijn hok komen .En toen knorde / gromde hij ook flink! Eerst dacht ik dat het vriendelijk bedoeld was. Maar heb ondervonden dat het dus niet zo was. Pas op je vingers hoor! Ik ben heem nog meer aandacht gaan geven en ben hem een soort van gaan trainen. Uiteindelijk was er geen probleem meer en kon ik zijn hol weer in. Ik ging heel gedecideerd te werk. Zodra ik ging aarzelen, waren mijn vingers niet meer veilig. Hoop dat je er wat aan hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet waarom jouw konijn KNORREN DOET hoor!;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding