Hoe kun je een "" houdini-hond" ervan weerhouden dat hij toch weer in zijn buikwond likt en bijt?

Lampenkap (witte kap die je bij dierenarts krijgt) , badpakje,muilkorf, muilkorf was het effectiefste, Maar daar gaat ze dan weer mee schuren.
badpak versnipperde ze op den duur en lampekap had ze zo af

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
13 jaar geleden
krijgt hij wel genoeg pijnstilling?

Antwoorden (5)

Kraag strakker omdoen dan krijgt ze hem echt niet af. Als de kap net omgedaan is krijg je even een heftige reactie. Daarna berusting en wordt de hond weer rustig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
T-shirt van sterk katoen; oude Polo ofzo, en dan strak ombinden voorbij de wond en vastbinden, als de knoop losgaat nieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond heeft een zeer goed ontwikkeld reukvermogen. Mijn tip zou zijn (als het strakker doen van de kap zoals hierboven is gemeld niet werkt) om de plek net rondom de wond in te smeren met een stinkend goedje. Iets waarvan je misschien weet dat je hond het niet lekker vindt ruiken, maar het mag natuurlijk niet giftig zijn oid.
Het insmeren kan 2 gevolgen hebben:
1) Je hond gaat net zolang zitten likken tot het schoon is en niet meer stinkt;
2) Je hond vindt het zo vies dat hij niet meer met zijn neus en tong in de buurt komt van de wond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de dierenarts kan je speciale pet-shirts krijgen. Zo'n shirt zit vrij strak en ik hoor er veel goeie verhalen over.
Een kraag moet strak genoeg zitten, maar wel zo dat ze nog kan ademen. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een pet-shirt omdat een kraag gewoon in de weg zit.
Geen vies ruikende zalfjes oid rond de wond smeren! Het is een wond en hiermee doe je vaak meer kwaad dan goed.
Hou haar goed in de gaten en zodra ze probeert te likken of bijten corrigeer je haar met je stem. Hoe meer zij gaat likken en bijten, hoe meer het gaat irriteren en ze kan zelfs eventuele hechtingen losbijten.
Je kan ook altijd even bellen naar je dierenartsenpraktijk om te kijken of zij nog een oplossing weten. Succes ermee!