Ze hoeven niet vaker, maar willen het wel om hun geur enz. Overal achter te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden plassen inderdaad veel meer en willen graag naar buiten om te paren.. Maar let op!!! Mij hond liep altijd weg rond die tijd :p gelukkig geen pup's gehad ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mijn hond loopt inderdaad ook weg, en wil ook ineens hele andere richtingen op dan we normaal lopen, en ze ook niet naar binnen, maar blijft op de oprit zitten
ja, overal een paar druppels om d,r geur te verspreiden.
als ze loops is aan de riem uitlaten, want een reu, vooral eentje die al eens gedekt heeft, die ruiken het van ver.
en je teef zal er helemaal geen hekel aan hebben als ze visite kreeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze moeten dan niet vaker maar verspreiden door op meer plaatsen druppels te dropperen hun geur zodat andere honden daarop reageren. Als mijn hond loops is moet ze opeens wel 5 keer gaan zitten dan de normale 1 keer wat ze altijd doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze plassen inderdaad vaker, maar niet meer dan normaal.. alleen elke keer maar een paar druppels etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel dat je hond door een hogere temperatuur die ze tijdens de loopsheid heeft wat meer gaat drinken en dus wat meer zal plassen, maar een hond plast meestal zn eerste plas tijdens het uitlaten uit functionaliteit nl het (bijna helemaal) legen van haar blaas. Alle 'plasjes' daarna zijn tbv het verspreiden van haar geur. Je hond heeft meer behoefte aan het verspreiden van haar geur uit haar drang voor voortplanting. Ze zal ook lger bij de grond zitten wanneer ze haar druppels achterlaat waardoor ze ook een reële kans heeft op blaasontsteking en baarmoederontsteking. Let goed op afwijkend gedrag na de loopsheid, dus na haar 'droge week'. ( Derde week van de loopsheid waarbij ze niet meer druppelt maar nog steeds erg vruchtbaar is)