ik zou daar even mee naar de dierenarts gaan.
het is belangrijk dat de breuk gefixeerd wordt geduren de tijd die de breuk nodig heeft om te helen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Daar moet je mee naar de dierenarts gaan, dan kan de poot gespalkt worden of ingetaped. Een vogel geneest snel, ca 3 weken is daar voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt hem verbinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk de vraag wat je voor je kip over hebt. Ik zou er mee naar de dierenarts gaan die ziet in hoeverre het bot is beschadigd. Maar ja er zijn mensen die zeggen ti's maar een kip. In dat geval doe dan in ieder geval dit. Neem twee saté liefst ijsstokje, een rol leukoplast. Goed en dan spalken niet te los en niet te strak. (stokjes wel op maat maken zowel in de lengte als in de breedte)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daar kan je wat aan doen, maar het is beter om er iets aan te LATEN doen.

de kip gebruikt de hele dag zijn pootjes dus zal het stabiliseren en rechtzetten van de poot minder pijn klachten geven als de kip eenmaal op het pootje staat of steunt.

goed gezette breuken genezen netter, dus laat het spalken en rechtzetten door de dierenarts doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben/hadden 2 kippen met een gebroken poot, ik ga er elke dag bij zitten om haar op een andere plaats te zetten en laat haar (met mijn ondersteuning) even op die poot staan. Zo heb ik al een kip die nu vrolijk rond huppelt en een kip (die nu 'revalideert') waar het zopas bij gebeurd is. (Dit is mijn ervaring ermee je moet altijd zelf weten wat je doet of wat het beste is voor je kip.)