Ze zullen er niet dood aan gaan, maar jonge poesjes hebben meer bouwstoffen (eiwitten) nodig om te groeien, die er voor seniorenkatten (vanwege het risico op met nme blaasgruis bij katers) juist uit zijn gelaten. Beter dus een allround voer of afgepast op de leeftijd. Maar een keertje kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kat van 2 jaar groeit niet meer zoveel dat hij daar extra eiwit voor nodig zou hebben en kalk zit er niet minder in seniorenvoer.
Nee hoor, het is weer reclame, dat is dus gewoon gelogen...

Ik zou het proberen en als je huisdier eraan sterft, dan help ik je wel met een dikke claim naar dat bedrijf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij zetten ze de leeftijd niet voor niets op de verpakking maar het zal voor een keer niet heel erg zijn en anders even overleggen met de dierenarts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal niet schadelijk zijn maar het ideale dieet voor oudere dieren is anders dan bij de jongere dieren.

Eigenlijk net zoals bij mensen, ouderen hebben andere voedingsstoffen nodig dan jonge kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor gebeurt niets.
senior vooer heeft gewoon andere verhoudingen. een poes van 2 zal er geen last van hebben.
maar wel weer gewoon over gaan op aduld ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
seniorenvoer bevat minder eiwitten, om de nieren te ontzien.
nierfalen is nl ouderdomskwaal nr 1

als je toch graag ad libitum wil voeren, zou ik de jongere katten af en toe wat extra's geven, een stukje kipfilet of soepvlees bijv.
Rieneke1
14 jaar geleden
Seniorenvoer bevat minder eiwit en dat kan niet zo veel kwaad; veel huisdieren ontwikkelen zelfs kwalen door een overmaat aan eiwit (huiduitslag e.d.)