Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

Ze zullen er niet dood aan gaan, maar jonge poesjes hebben meer bouwstoffen (eiwitten) nodig om te groeien, die er voor seniorenkatten (vanwege het risico op met nme blaasgruis bij katers) juist uit zijn gelaten. Beter dus een allround voer of afgepast op de leeftijd. Maar een keertje kan geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kat van 2 jaar groeit niet meer zoveel dat hij daar extra eiwit voor nodig zou hebben en kalk zit er niet minder in seniorenvoer.
Nee hoor, het is weer reclame, dat is dus gewoon gelogen...

Ik zou het proberen en als je huisdier eraan sterft, dan help ik je wel met een dikke claim naar dat bedrijf...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij zetten ze de leeftijd niet voor niets op de verpakking maar het zal voor een keer niet heel erg zijn en anders even overleggen met de dierenarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal niet schadelijk zijn maar het ideale dieet voor oudere dieren is anders dan bij de jongere dieren.

Eigenlijk net zoals bij mensen, ouderen hebben andere voedingsstoffen nodig dan jonge kinderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor gebeurt niets.
senior vooer heeft gewoon andere verhoudingen. een poes van 2 zal er geen last van hebben.
maar wel weer gewoon over gaan op aduld ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
seniorenvoer bevat minder eiwitten, om de nieren te ontzien.
nierfalen is nl ouderdomskwaal nr 1

als je toch graag ad libitum wil voeren, zou ik de jongere katten af en toe wat extra's geven, een stukje kipfilet of soepvlees bijv.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Seniorenvoer bevat minder eiwit en dat kan niet zo veel kwaad; veel huisdieren ontwikkelen zelfs kwalen door een overmaat aan eiwit (huiduitslag e.d.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding