"Pinda's zijn slecht voor papegaaien, ten eerste omdat pinda's teveel calorieen bevatten hierdoor worden de papegaaien gewoon weg te dik van en te vet.

Ten tweede: pinda's zijn nogal eens begroeid met een schimmel, deze schimmel produceert : aflatoxine. Aflatoxine is een gif en dit gif stapelt zich op in de lever van een vogel, zelfs in kleine hoeveelheden is dit gif al zeer schadelijk en in grote hoeveelheden zelfs dodelijk."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog iets met papagaaien.
http://www.koppiekrauw.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom stuur je deze pagina Alslajemelevend? Op deze pagina zie ik wat je moet weten voor je een papegaai koopt. Ik zou willen zeggen: Wat je moet weten is: GEEN papegaai kopen. Een papegaai als huisdier is GEEN goed idee, niet voor jou, maar zeker niet voor de papegaai.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hier raden ze zeker aan om goed na te denken. (klik op de papegaai bij start en kijk even verder).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij begrijpt mij niet helemaal Alslajemelevend. a) Ik vraag me af waarom je mij de link stuurde. Waarom? Is dit jouw site of zo? Verkoop je papegaaien? b) De informatie die jij me stuurt had ik gelezen. Er staat inderdaad dat je goed moet nadenken voordat je een papegaai koopt. IK zeg: NOOIT een papegaai kopen als huisdier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
k,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
k,?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, zal het niet meer doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is heel fijn dat je je hebt bekommerd om die papegaai, maar je verhaal (de verwaarlozing) beaamt alleen maar mijn stelling.
Ze kunner er ziek van worden, aflatoxine...

zie link... dus het kan slecht voor ze zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee absoluut niet. Ongepelde pinda's bevatten schimmels waardoor ze ziek kunnen worden, bijv. kropinfectie.
Bovenal bevatten pinda's veel vet en dat is nooit goed.
Geef ze dus in principe geen pinda's, er is genoeg goed voedsel te koop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Zie mijn bron voor een onvolledige lijst.