Voeding chihuahua

Ik heb een chihuahua pup van bijna vier maanden, ik geef hem alleen droog voer maar op de verpakking staat 50 gram is dat niet een beetje weinig voor heel de dag? Wie kan mij helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Antwoorden (5)

Ik heb er zelf twee, in de ochtend em klein beetje nat voedsel (rauw vlees) en in de avond 20-30 gram droog voedsel. Dus ik denk dat die 50 gram voldoende is! Ze eten niet zo veel en moeten er aan wennen om maar 1x per dag te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
1x per dag eten is niet meer gebruikelijk. Voor actieve honden verdeel je de dagelijkse portie in twee of drie gedeelten.
mijn dierendokter heeft verteld dat ik gewoon een vol bakje moet neer zetten waar ze heel de dag van kan eten, aangezien chihuahua's snel last van hun suiker kunnen krijgen en je niet precies kan weten wanneer die honger heeft. leah (mijn chihuahua) is nu 1,5 jaar oud en heeft het perfecte gewicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ochtend rauw voedsel
Avond droog voedsel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoeveelheid verschilt per soort voeding, houd je dus aan de voorschriften op de verpakking. Geef je vlees of blikvoer erbij, dan zal je de hoeveelheid brokken moeten minderen! Ja, het lijkt heel weinig, maar het is een klein hondje met een ieniemienie maagje. Denk aan de grootte van je duimtop ongeveer!
Zo'n 3/4 van de Nederlandse huisdieren is te dik, voorkomen van overgewicht is dus essentieel. Vooral in de groeifase waarin je pup zit, mag hij niet te dik worden, dit is heel slecht voor de gewrichten. Geef een goed (liefst premium) voeder voor kleine rassen en dan de puppy-variant. Geef je de voorgeschreven hoeveelheid, dan is dit alles wat hij nodig heeft. Verdeel het over meerdere porties op de dag. Bij pups kan dat zelfs 4-6 kleine beetjes zijn, bij volwassen honden 2-3 porties over de dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt van het soort voer af. Wij geven bentokronen. Wij hebben een hond van 47 kg en die krijgt 2 x 250 g.
en we hebben een kat van 3 kg en die krijgt 2 x 23 g.