Katten: we hebben twee jonge Britse korthaarkittens(9 mnd) en van ons mogen ze de tuin niet uit. Hoe doen we dat?

Twee zijden zijn ommuurd (grenzend aan buren) en zijn 1.80 m hoog. Eén zijde is garage en één zijde is ons huis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een gaashek maken , maar zodanig dat het bovenste deel slap is . Als ze in dat deel verder willen klauteren gaat het hek achterover hellen zodat ze met hun rug naar de grond hangen . De openingen in het gaas moeten tamelijk groot zijn ,dat maakt het klimmen als ze op hun rug hangen nog moeilijker.

Toegevoegd na 1 uur:
je hebt 'n goede reactie gegeven .Als je het gaas hoog genoeg maakt , en het slappe gedeelte minstens 1 meter,moet het m.i. onmogelijk zijn om zelfs in samenwerkingsverband eroverheen te komen.Anders kan je tegen dat hek nog 'n slap horizontaal gaas maken op zeg 20 cm. van de grond. Doordat dat gaas ook slap is kunnen ze niet afzetten. Als je niet met ze wil fokken ,zou ik ze steriliseren/castreren. Geslachtsdrift is 'n sterke drijfveer om het eigen territorium te verlaten . Hun jachtdrift kunnen ze ook in je eigen tuin nivelleren. Als je nog vragen hebt,laat het weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat voor soort katten het zijn maakt geen verschil. Met een kooi of met netten maak je je tuin dicht. Wel goed controleren of alles goed dicht zit want die kleine donders hebben een gaatje zo gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals antwoord 1 je tuin afschermen met netten of houten latten als afdak filterd de zon het idee van een luxaflex
aan de zijkanten netten spannen of gaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt mij een veel betere oplossing. Het kopen van hout en netten vraagt ook een hele investering. Dus is deze professionele "cat-fence" sneller, beter en effectiever te maken.

http://www.dierenshop.nl/elektronischeomheiningcatfencekitvoordekat-p-81.html
Ivana
13 jaar geleden
je zou op de muren en op de garage aan de binnenkant ronde bezemstelen kunnen bevestigen, en daar weer plastic buizen ruim omheen.
op deze buizen hebben ze geen grip, zodra de kat ze aanraakt gaan ze draaien.
een goedkope en niet al te ingrijpende oplossing.
Rieneke1
13 jaar geleden
Een vergelijkbare vraag werd al eens eerder gesteld, n.l.

Hoe kan ik de coniferen beter afzetten, zodat mijn kat er niet doorheen springt?

Dit was toen mijn -overigens door vraagstelster als beste beoordeeld :) - antwoord:

Al jaren wil en zal ik het gevecht met mijn katten èn die van een ander winnen door met schrikdraad en andere afrasteringen te werken. Wisselende resultaten tot nog toe. Wat Eddijst vergeet dat schrikdraad alleen werkt als de kat zelf tegelijk aarde aanraakt (bv via aarddraad). -Kijk maar naar vogels op een hoogspanningskabel- Iets wat hoger in een conifeer moeilijk gerealiseerd kan worden. Met veel geduld kan er gaas of een net tussen de coniferen "gevlochten" worden, maar dan vooral niet vergeten om elk gaatje te dichten en zeer regelmatig te controleren op opengegroeide doorgangetjes. Een "reigerschrik" (spuit water bij nadering van dier) kan kleine sectoren beveiligen, maar alleen in de vorstvrije periode. Omdat elke kat weer anders op dit soort omheiningen reageert is het onmogelijk om een algemeen antwoord te geven. Een net spannen (vooral gèèn aardbeiennet maar een veel sterker bestellen) werkt waarschijnlijk nog het best. Gebruik maaswijdte 4x4 cm of kleiner.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.