Help! Mijn kippen doen aan 'verenpik'. Wat kan ik doen?

Mijn drie kippen pikken sinds een paar dagen veren uit elkaars kont. Nu hebben ze alledrie een kale kont.
Ze krijgen goed voer met voldoende calcium en eiwitten erin en ze hebben ruimte genoeg, dus daar kan het niet aan liggen.

Ook heb ik dennentakken neergelegd en daar strooi ik het voer tussen zodat ze een tijdje bezig zijn. Verder heb ik een petfles met voer erin opgehangen. Daar zitten gaatjes in en als ze er tegenaan pikken valt er voer uit.
Bezigheden genoeg dus.

Ik wil niet dat ze elkaar helemaal kaal pikken of zelfs doodpikken. Wat kan ik hieraan doen?

Toegevoegd na 21 uur:
Vandaag met de dierenarts gebeld en hij vertelde niets nieuws. Volgens hem kwam het omdat ze zich vervelen. Ik moest voor afleiding zorgen. Eigenlijk alles wat ik op internet en via jullie ook al heb gehoord.

Ik heb vandaag maar weer eens een hele andijvie opgehangen, maar dan zo hoog dat ze er net niet bij konden, dus ze sprongen een uur lang om plukjes andijvie te pikken. Verder heb ik ze een tijdje rond laten lopen in de tuin. Ze hebben vandaag nog geen veren uitgetrokken.

Pff...de dames willen gewoon vermaakt worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Als verder niets helpt zou je een antipikspray (PBH) kunnen proberen. Het is niet giftig voor de kippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je zou ze tijdelijk apart kunnen zetten..misschien met een schot er tussen..
mijn tante zei vroeger,als kippen aan elkaar gaan plukken hebben ze nest drang...
is dat misschien bij jullie het geval ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leg anders eens een stuk piepschuim in de ren.
kippen zijn er dol op om op te pikken.(ze eten het niet op hoor] het is meer spelen en pikken.
verder gemalen kippenvoer geven .
omdat u niet bijlicht , denk ik toch dat het een soort verveling is ondanks de goede zorgen. succes