waar zijn de eenden tijdens oudejaarsnacht

dat vroeg ik me ook altijd af toen ik klein was.
ik zag ze op 31 december 's middags nog wel en in de avond niet meer.
waar houden ze zich schuil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat eendjes een hele goeie verstop plek hebben buiten de bebouwde kom, ze zoeken een plek waar het zo rustig mogelijk is en komen daar niet eerder vandaan tot het weer helemaal rustig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de struiken of in het riet in de kant van de sloten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier in het dorp hebben we een kleine sloot tussen de huizen door.
De eenden zitten normaal altijd al in die sloot.
Maar tijdens oudjaarsnacht lagen de eenden allemaal heel dicht bij elkaar onder het brugje in het midden van de sloot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilde eenden hebben een nacht en een dagverblijf. Als het verblijf om wat voor reden verstoord is, dan blijven ze waar ze zijn of trekken naar hun andere verblijf. De makke stadseenden zijn dan weer net zo wild en schuw als hun platte lands broeders en zusters. Ze komen vanzelf weer terug als de rust is weergekeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die verstoppen zich zo goed of kwaad als maar kan ik zag in de dagen vooraf gaand aan oud en nieuw een sterke vermindering in de sloot bij de supermarkt waar zij normaal altijd zitten en waar redeijk veel vuurwerk werd afgestoken en bij mij in de sloot afgesloten terrein waar niets werd afgestoken zaten er veel meer dan normaal zo is het somers/voorjaar ook altijd als de woerden in de rui zijn dan zitten er zomaar 50 woerden bij mij in de sloot