Kunnen honden ook keelontsteking krijgen? Of iets aan de blafbanden?

vanaf vanmorgen heeft onze hond een hese blaf, net als bij mensen de stem kwijt...
wat kan ik haar daarvoor geven..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaaf gezegd: blafbanden, Marion61, ik lig hier helemaal in een deuk, hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja bedankt.. gelukkig heeft ze nu medicijnen, t is wel rustig nu er geen geluid uitkomt.. en t is een mechelse herder, zonder geluidje,

Het beste antwoord

jazeker, ook honden kunnen keelontsteking krijgen.
morgen even naar de dierenarts voor een kuurtje, dan is ze er zo weer van af.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ wat kan ik er nu aan doen dan.. honing of zo.. ze heeft er echt last van
Rieneke1
13 jaar geleden
heb je geen metacam oid in huis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee heb ik niet..
ben al rond wezen kijken of er een dierenarts open is, maar niets...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben naar een diensdoende dieren arts geweest, ze heeft 2 spuitjes gehad, ze heeft een ontsteking, en pilletjes waar ze morgen mee moet beginnen..
Rieneke1
13 jaar geleden
okee, goed dat te horen, niks gedaan zo'n ziek dier.
ze zoeken er wel altijd zon- en feestdagen voor uit he? :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zeg dat wel, ze is er wel wat suf van , van die spuitjes, ze slaapt nog..
zielig..
dit is ze op de foto, lief he
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi beestje, met idd een lieve blik :)

Andere antwoorden (3)

Honden mogen ook hoestsiroop voor kinderen of volwassenen hebben. Dat smeert de keel en neemt eventueel ook wat pijn weg. Als het langer dan een paar dagen duurt moet je even naar de dierenarts.
Schepje honing opgelost in warm water helpt ook.
Ivana
13 jaar geleden
ja dat kan zeker.
Geef je hond daarom nu geen brokken daar hij die niet goed kan slikken.
Geef hem bijvoorbeeld van dat zachte vlees wat je kunt kopen in de winkel speciaal voor honden.
Maak dit goed fijn met een vork zodat hij geen grote brokken hoeft door te slikken.
Wat je ook kunt doen is je hond een sjaal om zijn nek doen zodat die lekker warm blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ze heeft patè , met brood gehad...
en ze is nog wel jarig morgen, ze is een dag na de tsunami geboren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ja je mag je hond gewoon Bisolvon geven op een kinderdosering.Dat is mij hier ook aangeraden,tevens ook bij honden uit een asiel die kennelhoest hebben.Bisolvon is gewoon te koop bij de drogist en Albert Heijn die vandaag wel open is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is mij ook door de dierenarts aangeraden.