Wat kost een chemokuur voor een hond ongeveer?

Ik was benieuwd naar de kosten van een gemiddelde chemokuur voor een hond, gewoon een gemiddelde hond en een gemiddelde kuur.
En doet elke dierenarts dit of moet je er naar een speciale kliniek voor?

Toegevoegd na 2 uur:
De vraag is theoretisch, mijn hond heeft geen kanker of zo. Maar we hadden er gisteren thuis een discussie over.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

De kosten verschilt per type ras en het gewicht. Je moet denken aan ongeveer 700 tot 1000 euro per behandeling. Honden moeten meestal 8 keer terug komen per jaar. Dus op jaarbasis word het best wel prijzig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is een verwijzing van de dierenarts nodig voor een speciale dierenkliniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat moet je je hond niet willen aandoen. Het breekt zijn immuunsysteem tot de grond toe af. Het lijkt een beetje op de methode waarop Indonesische generaals in het weekend op zwijnen jagen: met mitrailleurs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 jaar geleden werk mij verteld dat als ik mijn hond chemo wilde laten krijgen ik zo een 2000 euro kwijt zou zijn. Ik heb het niet gedaan omdat mijn hondje al aardig op leeftijd is. En ze proberen nieuwe dingen uit die later op mensen worden toegepast. Dus dan wordt je hond nog proefdier ook. Dit is mij verteld in Utrecht het dierenziekenhuis. Daar doen ze ook de behandeling. Ik was al 800 kwijt voor scans dus best prijzig. Mijn hond had botkanker en ze gaven haar nog een week. ik kreeg toen pillen (previcox) en mijn hond was weer als nieuw. Ze is nog een jaar bij ons gebleven. Dus als je belsuit niet te behandelen vraag naar die pillen.