Als een Agaponiskoppel eitjes heeft, kun je na 3-6 dagen de eitjes met een felle ledlamp doorschijnen.
Je zit dan wel of geen vruchtbeginsel.
Dit ontstaat pas na 3-6 dagen BROEDEN.
Soms leggen ze meer dan een ei en bebroeden pas als ze uitgelegd zijn. He niet bebroedde maar wel bevruchte ei blijft dan in rusttoestand en gaat pas ne bebroeding ontwikkelen.
Dat een bevrucht ei wat (nog) niet bebroed is geen vruchtbeginsel laat zien , is normaal.
Dus na 3-6 dagen broeden moet een vruchtbeginsel (ziet eruit als wat rode bloedvaatjes) zichtbaar zijn , anders is er geen bevruchting.

Inderdaad kunnen poppen zowel als soldaten op hoge leeftijd nakomelingen leveren.

Het uitbroeden van de eieren is echter-als de vogeltjes dat niet zelf doen- een hele heisa waarbij een echte broedmachine haast onomkoombaar is.

Toegevoegd na 2 uur:
Het uitbroeden met een broedmachine kan WEL, ik ben verbonden aan een papegaaienkwekerij.
Het werk is moeilijk maar NIET onbegonnen.
Inderdaad moeten de diertjes voortdurend gevoed en verzorgd worden als ze uit het ei komen (een dag- en nachttaak) maar op de papegaaienkwekerij zijn ze niet anders gewend.
De diertjes moeten om de paar uur gevoed worden en dat vergt veel.
Als de ouders dat kunnen zou het mooi zijn, maar dat gebeurt in ons geval niet, de tamme dieren kunnen wel copuleren, bevruchte eieren leggen, maar daarna zullen ervaren mensen de zorg op zich nemen.
Met doorlichten en prof broedmachines om vochtigheidsgraad en temperatuur exact binnen de juiste parameters te houden zijn er al honderden kuikens , van Ara's en Grijze roodstaarten tot volwassen vogels opgegroeid en die doen het heel goed.
Ik geef eerlijk toe dat het arbeidsintensief en kundig werk is, maar het is ook leuk.
De kleine naakte diertjes in een aantal maanden op te kweken tot prachtige vogels die bovendien volkomen mak zijn, is een belevenis.
Het vergt gedrevenheid en nauwgezetheid maar het kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

die kunnen eigenlijk hun hele leven kinderen krijgen
zolang de eitjes maar bevrucht zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Agapornis popjes krijgen eieren en geen kindjes.

Als de eieren bevrucht zijn, zouden ze kunnen uitkomen. Daar is echter meer voor nodig dan alleen een gezond popje. Ook is er een gezonde mannelijke vogel voor nodig. Maar zelfs dan ben je er nog niet.
Het vereist ook nog een goede temperatuur, de juiste belichting en het aantal lichturen. Ook de vochtigheidsgraad is van belang, alsmede het juiste broedblok.

Een agapornis kan tot op hoge leeftijd eieren leggen en laat zich ook bevruchten. Bedenk wel, dat het vaak voorkomt, dat kromsnavels schijndekkingen uitvoeren als er geen vogel van het andere geslacht in de kooi zit. Je denkt dan over een koppel te beschikken, maar lesbisch gedrag is ook mogelijk. Er zijn dan wel eitjes, maar er is dus geen bevruchting.
Het is het makkelijkst om aan een kenner te vragen of je een koppeltje hebt, want sekse is bij agapornissen niet gemakkelijk te onderscheiden.
Ivana