Waar vind ik een goede dierenarts (voorkeur Zuid Holland), gespecialiseerd in orhopedie ?

Ik zoek een goede dierenarts die de poot van mijn hond kan behandelen, dus bij voorkeur iemand die gespecialiseerd is in orthopedie. Ik woon in Zuid Holland, maar voor de beste rij ik rustig naar de andere kant van Nederland.

Googlen kan ik zelf ook, ik ben vooral benieuwd naar mensen met een goede ervaring.

13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Je zegt er niet bij wat precies het probleem is met de poot van je hond. Heeft hij Fysio nodig of een operatie, of weet je dat nog niet?
In ieder geval zit er in Den Haag bij het Diergeneeskundig Specialisten Centrum een goede orthopeed, Thijs How. Of je kan naar de diergeneeskunde faculteit in Utrecht gaan, daar zijn ze ook erg goed, is tenslotte het kenniscentrum van Nederland. Je hebt voor beide een doorverwijsbrief nodig van je eigen dierenarts.

Let op: niet alle dierenartsen die orthopedische behandelingen uitvoeren zijn ook echt orthopeed! Een orthopeed heeft hiervoor een vervolgstudie gedaan. Over het algemeen werken zij alleen op doorverwijzing van de eigen dierenarts, zgn. tweedelijns praktijken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

www.kreupeldier.nl
over deze praktijk in noorden heb ik al veel goeds gehoord.
Rieneke1
13 jaar geleden
Als ik jou was ging ik naar de Diergeneeskundige faculteit Utrecht. De hierbij aangesloten dierenartsen zijn gespecialiseerd en het merendeel is ook professor.

Hierbij de link naar de faculteit, alwaar je nadere inlichtingen kunt verkrijgen. Vanuit het hele land komt men hierheen omdat kennis en kunde hier op een universitair peil staat.

http://www.uu.nl/faculty/veterinarymedicine/NL/Pages/default.aspx
Ivana
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Dank je Ivana, ik denk inderdaad dat dit een goed adres is. Mijn vrouw heeft inmiddels een afspraak gemaakt bij een specialist (nadat ik hier de vraag stelde) maar als ik er daar niet uit kom, overweeg ik jouw suggestie.
D.A.P.Bodegraven, die zijn er erg goed in, kijk maar even op www.dapbodegraven.nl suc6