Onze kitten is dominant naar onze oude kater. Hoe kan ik dit gedrag veranderen?

Als de oudere kater (3 jaar) bij hem in de buurt komt gaat hij blazen en grommen. Onze oude kater wil wel contact maken met de kitten, maar de kitten lijkt hier niet van gediend te zijn. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

niets...
laat de katten op hun eigen tempo aan elkaar wennen..
het is wel een voordeel dat de kitten nog niet wil, die moet gewoon wennen...
over een paar dagen went de kitten wel, en kunnen ze met elkaar door een deur..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit heeft niets met dominantie te maken.
het lijkt er eerder op dat je kitten angstig is (angst-agressie).
heb je het kitten pas in huis?
geef het dan de tijd.
het is positief dat je kater contact zoekt, maar je kitten heeft hier blijkbaar wat meer tijd voor nodig.
speel lekker met hem, zodat hij los komt, en het minder eng gaat vinden als je kater ook mee doet.
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
hij is dus een echt kitten, alleen die grote vindt hij nog wat eng.
niet mee bemoeien, en het rustig de tijd geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sluit ik me helemaal bij aan. de kitten heeft gewoon tijd nodig om te wennen
Ik heb hetzelfde meegemaakt en het enige wat ik heb gedaan is hun de tijd geven om aan elkaar te wennen. De kitten moet wennen aan de nieuwe omgeving en dan is daar plotseling ook nog een grote poes.
Bij mij kwam het contact tussen de 2 katten er vanzelf.
Het blijven natuurlijk eigenzinnige dieren met een eigen karakter.