Hoeveel ruimte heeft een komodovaraan nodig?

Stel je wilt een komodovaraan houden, hoeveel ruimte heeft deze dan nodig?

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry ik bedoel een afrikaanse varaan.. ik stel deze vraag in verband met een school die dit dier houd. Ik vroeg me af hoeveel ruimte hij nodig heeft, aangezien ik het anders zielig zou vinden..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
heeft iemand een tip om mijn komodovaraan timo het op zijn gemak te maken

Het beste antwoord

Wat goed dat je je dit afvraagt.

Varanen zijn geen huisdieren! (Je kunt je afvragen of er überhaupt zoiets als een huisdier bestaat).

Misschien kunnen de mensen van deze site je verder helpen:
http://www.licg.nl/wcs/lcg/nl/3076/reptielen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een komodovaraan kan 3 meter lang worden en 150 kilo zwaar. Het is dan ook de grootste (giftige) soort hagedis ter wereld. Hij is door het kleine verspreidingsgebied erg kwetsbaar en is daardoor van bescherming afhankelijk. De volwassen komodovaraan is een typische bodembewoner, maar de jonge dieren leven het meest in bomen in meer begroeide delen van het verspreidingsgebied. Net als alle varanen is hij een behendige klimmer en tevens een uitstekende zwemmer die brede rivieren kan overbruggen en daarbij meer dan vier meter diep kan duiken. Hij brengt het grootste deel van zijn tijd door met foerageren en kan tot 10 kilometer per dag afleggen. De varaan is overdag actief en is net als alle reptielen koudbloedig en warmt zich op in de zon, waardoor de activiteit maar ook de spijsvertering versneld worden. De komodovaraan eet naast levende prooien ook wel aas, en veel van de kadavers die gegeten worden zijn indirect door de varaan gedood.
Door zijn vermogen om grote prooien te doden kan hij ook gevaarlijk zijn voor de mens. Naast een gevaarlijke beet kan de komodovaraan met zijn dikke, korte en gespierde staart een klap uitdelen die een indringer in één keer uit kan schakelen.
Kortom, dit dier kan onmogelijk als huisdier in een Nederlandse tuin overleven.
Amadea
13 jaar geleden
Dat is onmogelijk. Die dieren krijg je niet eens hier naar toe. Dat moet je niet willen. Dat zijn grote, gevaarlijke dieren. Zo ver ik weet hebben dierentuinen die dieren zelfs niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een afrikaanse varaan hoort hier niet thuis. Het beest wordt ook een meter lang. Dit dier is ook erg gevaarlijk. Dus ik denk echt dat je een ander beest bedoeld
13 jaar geleden
Ongeveer Terschelling...!!!!!