Hoe kan ik geluid uit de computer via de tv krijgen?

De vraag is een beetje wazig, maar het komt erop neer als ik de computer aan mijn tv zet heb ik altijd ook nog mijn boxen nodig omdat ik geen geluid via de computer uit de tv krijg. En dat verkassen kost altijd veel geld als ik even een film ofzoiets wil bekijken. Iemand een idee? Ik doe het normaal via HDMI of een ding waarvan ik de naam niet weet ;o eentje die standaard in een computerbeeldscherm zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan via je hdmi aansluiting of een kabeltje kopen wat in je pc past 3.5 mm jacket en het andere einde (waarschijnlijk) twee tulpuitgangen heeft die in je tv passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je tv zal waarschijnlijk scart aansluitingen hebben die dikke21 polige plug. Met een scart input blok (zie bijlage) kun je via een mini jack/tulpkabel dan audio in je tv krijgen in het menu van de tv moet dan wel te selecteren zijn dat je bij de VGA of PC INPUT de audio van die scart aansluiting kunt weergeven. Ook is het mogelijk dat de PC ingang van je tv een mini jack of tulp audio input heeft die bij die aansluiting hoort. Bij panasonic weet dat dat mogelijk is.Handig is dan een VGA kabel met audio te kopen. zie ook daarvoor de bijlage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan het ook heel simpel met een gewoon zo'n kabeltje van 2 euro met een 3,5 mm aansluiting en aan de andere kant een rood plugje en een wit plugje