Wat heb ik nodig,zodat mijn pc een micro Sd kan lezen?

Mijn zoontje heeft een Nintendo Ds met een micro sd kaartje (DSTT) maar de pc leest deze plots niet meer en hij wil er nieuwe spelletjes opzetten.Ik heb laats mijn pc helemaal leeggegooid en weer alles opnieuw geinstalleerd en ik denk dat er iets mis is gegaan.Als ik wil kijken wat er op dat kaartje staat geeft de pc aan dat ik een schijf of een ander geschikt medium moet plaatsen in station F.Kan natuurlijk ook zijn dat het kaartje kapot is...

Toegevoegd na 15 minuten:
Voorheen kon de pc dit wel lezen...alvast bedankt voor de antwoorden.

Toegevoegd na 1 uur:
Als hij hetkaartje in zijn ds duwt kan hij wel de spelletjes spelen die er al op staan...alleen nieuwe spelletjes er op zetten is niet mogelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Ik had dit probleem ook en heb een usb gekocht waar ik hem in kan schuiven(zat er ook bij maar mijne ging kapot) en dan schuif ik hem in zo usb poort en hij doet het. heel handig dingetje. gekocht bij hema
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Is het slot in de computer geschikt voor deze kaartjes, anders is er een adapter te krijgen die hem in een ander e kaartsoort omzet.
Met een losse multi card reader wil het vaak wel, deze wordt op de usb ingang aangesloten.
Wil het dan nog niet dan is de kaart kapot of bevat een onbekende codering.
Vooral officiele software of kaartjes van een systeem zijn
soms niet compatible met dezelfde soort "normale " kaartjes. Dit is een bescherming die de fabrikant soms gebruikt tegen kopieren.

Toegevoegd na 2 uur:
Na de uitbreiding van je vraag:
staat de sd kaart op lock?
Het kan dan ook zijn dat deze kaartjes wel gelezen maar niet beschreven kunnen worden, als het een origineel kaartje met spelletjes is.
het kan zijn dat hij vol is.
Veel meer mogelijkheden zijn er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een micro sd kaartlezer. Als het kaartje groter is dan 2GB een micra sdhc kaartlezer.

Kan je overal halen. De afbeelding heb ik zelf en is te koop bij o.a. kruidvat.

Toegevoegd na 38 seconden:
micra = micro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als hij daarvoor wel herkend werd denk ik dat en stuur programma's zijn verwijdert van de kaartlezer van je pc... als dat niet het geval is kan het zijn dat je een kaartlezer moet kopen die HC ondersteunt als je micro sd meer dan 2 GB is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je PC dit voorheen wel kon lezen, is de kans groot dat OF het kaartje, danwel je kaartlezer kapot is.

Ik zou zeggen: Leen ergens een kaartlezer er probeer of dat het oplost. Zo niet: Leen een micro SD kaartje en kijk of dat het oplost. Als beide niets oplevert hoef je pas op de PC te gaan zoeken.