Hoe maak ik een Trackmania server?

Mij lukt het niet echt, je moet poorten openen maar krijg nog geen verbinding
Bij mijn router ingesteld:http://img707.imageshack.us/img707/493/91408131.png
Bij Trackmania ingesteld:http://img822.imageshack.us/img822/2518/95485722.png

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet tevens met een LAN-verbinding verbonden zijn. Dan moet je je IPv4 instellingen nog wijzigen. Dat doe je door bij je netwerkadapters met je rechtermuisknop op LAN-verbinding te klikken en dan Eigenschappen. Vervolgens klik je dubbel op de TPP/IPv4.
Dan vul je bij IP-adres in: 192.168.0.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgatway: 192.168.0.1 (het IP-adres waardoor je je router kan bereiken)
Dan ga je naar start>uitvoeren en typ CMD.
Dan typ je /ipconfig /all en zoek je naar je LAN-verbinding. Daar staan je DNS servers en vul die daar ook in. Opslaan, en klaar ^^
Succes

Toegevoegd na 59 seconden:
Het was trouwens gewoon "ipconfig /all"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een screenshot van het CMD venster met je lan-verbinding en DNS servers erop en nog een screen van je IPv4 instelling? En het IP-adres van je router graag ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij standaardgateway MOET het IP-adres van je router staan. Dus als je dat in je browser zou intypen, moet je bij je routerinstellingen komen. Probeer bij IP-adres eens 192.168.0.10 (als er geen andere computers zijn die dat IP-adres reeds hebben) En welke DNS servers heb je gebruikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owja, vul deze natuurlijk ook in bij je routerinstellingen (192.168.0.10). Voor de rest had je dat gedeelte in je router goed gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nog wat :P. Als je dat gedaan hebt (die IP-adres gewijzigd), kijk dan eens op canyouseeme.org en typ als poort 2350. Als je goed hebt forward, zie je staan dat je ISP je poort niet blokkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je poort staat dan open. Dan moet je daar niks meer aan doen. Misschien dat je je P2P poort ook moet forwarden in je router, maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel weet is dat je virusscanner of firewall inkomende verbindingen kan tegenhouden, dus zou adviseren om het eens te proberen wanneer deze uitgeschakeld zijn. Verder kan ik je niet helpen, want heb geen ervaringen met een trackmania server, alleen met forwarden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Het moet dan wel 3450 zijn
2. Heb je hem forward in je router? Dus een extra regel maken met 3450 - 3450 - both - 192.168.0.10 - enabled
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie trouwens in de screen ook Clientpoort. Google daar eens voor en vul een poort in en forward die ook. Waarschijnlijk kunnen mensen je daardoor bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb al voor je googled. Vul bij je trackmania instellingen hetvolgende in:
Serverpoort: 2350
P2P Serverpoort: 3450
Clientpoort: 0
Gebruik lokaal adres: JA
Forceer serveradres: Je IP adres (kan je zien op watismijnip.nl)
Voor de rest zo laten
en probeer dan eens of mensen je kunnen bereiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als hij het dan niet doet, forward 2351 eens. BRON:
http://www.smashd.de/Trackmania/router-configuration-to-host-a-tm-server.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al heb je teamviewer, en een beetje snel internet, wil ik alles wel even voor je instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem. Ik zou nog even googlen, want dan vindt je altijd een schat aan informatie. Succes!