Nee dat kan niet. Alleen je provider weet je adresgegevens. Wel kunnen anderen met een beetje zoekwerk achterhalen bij welke provider je zit.
Je ip-nummer zit in een bepaalde range van ip-adressen die van een provider zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Naja, justitie kan op basis van een IP-adres achterhalen waar iemand woont, maar weet niet of een willeurig iemand op die manier je adresgegevens kan verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen als je een misdrijf pleegt via internet kan de politie het wel achterhalen. maar "zomaar" iemand die weet wat je ip adres is niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je precieze adres kan alleen justitie vinden. Maar iedereen kan uitvinden waar je *ongeveer* woont. Probeer de onderstaande Bronnen maar eens - vul gewoon je eigen IP-adres in en kijk zelf hoe ver ze er nog naast zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:

Neem wel het IP-adres waaronder jij *voor de buitenwereld* zichtbaar bent. Dat is *niet* altijd het IP-adres van je computer: als je een router-modem hebt, is het IP-adres van je computer alleen bij je modem bekend, het is je interne IP-adres. Zoek in dat geval het externe IP-adres - dat is het IP-adres waarmee jouw router-modem aan het Internet verbonden is.

Toegevoegd na 3 minuten:

Je eigen IP-adres (je "externe" adres, waarmee je op het Internet bekend bent) kun je vinden via

      http://www.findmyip.com/
Cryofiel
13 jaar geleden
Het is opzich mogelijk. Maar niet precies. Het kan soms ook het datacenter van je provider zijn. Maar het land en de provincie is meestal makkelijk te achterhalen met een IP lookup scan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze kunnen ook zien wat je provider is. Dat valt wel te zien via datacenter op de hostname die eraan hangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke computer die is aangesloten op het internet of netwerk heeft een nummer waarmee deze zichtbaar is voor alle andere computers op het internet.Je kan het vergelijken met een telefoonummer.
Om het mogelijk te maken dat computers elkaar kunnen vinden en identificeren hebben deze hun eigen nummer nodig. Deze nummers zijn de IP-adressen.

Een IP-adres op internet is meestal gekoppeld aan een bedrijf. Zo is het te achterhalen waar bewerkingen onder een IP-adres vandaan komt. Bij mensen die vanuit huis werken identificeert het IP-adres hun internetprovider. Bijdragen op het internet zijn hierdoor bijna nooit werkelijk anoniem. De persoon achter een IP-adres is in de meeste gevallen te achterhalen, soms direct, maar soms alleen via medewerking van justitie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met ïemand" een kennis bedoeld die een normale ervaring heeft met pc gebruik, dan kan dit in principe niet.
Het inbreken op je pc gaat meestal via de provider.

Als je een professionele hacker bedoelt, dan heeft die geen IP nummer nodig om in te breken op je pc gegevens.

Veel mensen denken dat het niet nodig is hun computer tegen inbraken te beveiligen. Ze denken dat men niet de moeite gaat doen om in computers in te breken van ‘gewone mensen’. Dit is net helemaal verkeerd, en daar spelen de hackers op in. In het echte leven gaan inbrekers ook niet enkel inbreken in de huizen van heel rijke mensen, maar ook in huizen van de ‘gewone mens’.

Als thuisgebruiker ga je normaal de ‘concurrent’ nooit over de vloer krijgen, maar krijg je wél te maken met de nieuwsgierige, de vandaal, de lener, én zelfs met de ‘high-profile’ hacker.

De nieuwsgierige en de vandaal zijn erop uit om gewone thuisgebruikers te treffen, die liefst permanent op het Internet surfen; met andere woorden: als je ADSL of de kabel gebruikt en je PC zoveel op het Internet kan surfen als je maar wil, dan zit je dus in de doelgroep van nieuwsgierige soort hackers.

Je zal het misschien raar vinden, maar ook de ‘lener’ en de ‘high-profile’ hacker kunnen in je computer geïnteresseerd zijn.

Je dient in ieder geval je pc te beveiligen tegen de nieuwsgierige hackers en ik noem er een paar:
* creeer een uniek wachtwoord waar je pc om vraagt bij het opstarten.
* houd Trojaanse paarden buiten je pc. Meestal komen deze programmaatjes binnen via een email als een spelletje.
* schakel je Firewall in en zorg er voor dat je regelmatig updates krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan er niet achter komen als je via proxy server surft