Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de Ikea Bräda goed voor je polsen?

Ik heb laatst een Bräda van de ikea gekocht. (Zie site plaatje) Het is een laptopstandaard. Ik vroeg mij nu af of het wel goed is voor je polsen om zo'n standaard te gebruiken. Je polsen maken ongeveer een 15 - 20 graden hoek met deze standaard. IK ben er nu best tevreden mee, want het beeldscherm is nu wat hoger.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het ziet er niet naar uit dat het plaatje werkt, dus bij deze de site:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80150175

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
938

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Deze standaard is met name bedoeld om de laptop op schoot te gebruiken. Dat is natuurlijk sowieso al een slechte houding. Om je polsen te ontzien tijdens het typen, kun je het best een (draadloos) extra toetsenbord gebruiken die je zo plat mogelijk neerzet. Geen polssteun gebruiken, dan maak je het nog zwaarder voor je polsen (deze informatie heb ik van een ARBO-inspecteur).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is erg persoonlijk. Ik hoef zo een ding niet ik zet me laptop op een tafel waarvan de hoogte goed is om te zitten en te werken
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Heel vaak worden die dingen gebruikt in combinatie met een gewoon toetsenbord om die te gebruiken.

Je zou er ook een polssteun bij kunnen gebruiken (ik zou er dan een met gelmat nemen), persoonlijk denk ik dat het niet de meest ideale houding is voor je handen/polsen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Nee, zoals op het plaatje is te schuin. Uit het oogpunt van een goede werkhouding.

Maar als je 1 uurtje per dag zo zit maakt het niet veel uit, maar als je langer dan 4 uur per dag zo zit dan moet je toch echt aan een goed afgesteld bureau gaan zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding