Wat kan ik aan het uitvallen van internet doen?

Het internet op mijn laptop valt wel eens uit, dan staat er dat er wel verbinding is tussen het draadloos netwerk en thuis(internet thuis), maar niet tussen thuis en mijn laptop. Het tijdelijk loskoppelen van het modem helpt niet, meestal duurt het een poos en dan doet hij het ineens weer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn een aantal opties:
1. Ander kanaal instellen.
2. DHCP niet gebruiken (de lease kan verlopen - dan heb je tijdelijk geen verbinding meer - maar dat zou niet zo vaak hoeven kunnen gebeuren).
3. De voorkant van de antenne(s) ook naar voren laten wijzen (in de richting waar jij zit).
4. Niet achter een muur of plafond gaan zitten die gewapend is.
5. Sterkere draadloze ontvanger aanschaffen.
6. Vragen aan de provider of ze een sterkere zender willen leveren.
7. Dichterbij de zender gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het enigste om dit op te lossen is een kabel tussen je laptop en je modem te doen

ik heb er ook veel last van en er is al een paar keer een montuer geweest {telfort} en die plaatst er dan een kabel tussen die ik een week moet laten zitten en dan heb je nergens last van maar zodra je de kabel verwijderd begint het weer van voor af aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
)))..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alhoewel dit niet het antwoord zal zijn waarop men hoopte, is een kabeltje aansluiten (i.p.v. draadloos gebruiken) inderdaad vaak een oplossing die zorgt voor meer stabiliteit, snelheid en veiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kabeltje is toch geen oplossing! Gewoon een betere provider nemen ipv die slechte Telfort(KPN)!!!
Weggaan bij kpn xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan KPN of Telfort (ook KPN) deze zijn slecht en duur!
Overstappen naar een betere provider is de oplossing, deze leveren ook een goede draadloze modem/router zoals bijv. Tele2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig. Hier nooit problemen in het netwerk. Deels bekabeld en deels via wifi. De Macs die via wifi online zijn, hebben altijd verbinding. Valt nooit weg. Provider is UPC. Instelling is altijd via DHCP.
Zou het een Windows probleem kunnen zijn? Ik hoor dat wel vaker namelijk dat de draadloze verbinding wegvalt en dan later spontaan terug is. Hier op de Macs heb ik dat nog nooit mee gemaakt.