Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar gaan mijn bytes naar toe?

Als ik op backspace/delete druk op mijn toetsenbord, verdwijnen de karakters. Waar gaat dit naar toe? Iets kan toch niet zomaar verdwijnen? We leven in een gesloten wereld, waar alles weer terug komt en niets verdwijnt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
619

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In dat opzicht komt er bij het schrijven ook niets bij; het aantal bytes op je HD in je PC blijft gelijk. Als 'nullen' (leeg) of als 'enen' (vol). [als beeldspraak].

De bytes gaan nergens heen, ze krijgen enkel een andere waarde; weergegeven door wit ipv zwart op je display, maar je tekst is echt weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alles wat is zal zijn. Maar spul op een scherm is niet. Het bestaat slechts voor de tijd dat de electronen lopen. Zodra deze stoppen met lopen verdwijnt de afbeelding op het scherm..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder iedere toets zit een klein reservoir voor de letters. Bij het gebruik van backspace gaan de letters terug naar de bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet, nergens naar toe. Het karakter op je scherm is niets anders als een byte in je interne geheugen van de computer.
Stel die is 2GB, dan zal zonder karakter het nog steeds 2GB zijn.

Het enige wat er gebeurd, is dat je EOF (end of File) karakter opschuift van plek. Alles bytes wat na die karakter komt, zal niet meer worden uitgelezen en kunnen elke waarde hebben.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor EOL karakter, daarmee worden bytes in het geheugen opgeschoven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bitten-bak; daar komen alle verbruikte bitjes in terecht, zowel de nullen als de énen. Ze worden automatisch gerecycled door de processor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding