Torrents kun je altijd legaal downloaden. In Nederland is downloaden sowieso legaal. Je mag downloaden voor eigen gebruik.
Verspreiden en verkopen van gedownload materiaal is echter wel weer verboden. Ook aanbieden en verkopen van legaal verkregen maar daarna gedupliceerd materiaal is verboden. Downloaden mag dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als het gaat om muziek die gratis wordt verspreid over het internet en die vervolgens in een torrent belanden, ja. Voor de rest, nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb volgens mij ooit gelezen dat alleen het delen illegaal is, dus het uploaden. Maar ik kan die bron niet vinden. Maar eerlijk is eerlijk, ik doe het ook
nee torrents zijn niet legaal ook al zijn er sites die ze tegen betaling aanbieden het blijft illegaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een torrent is alleen maar een manier om data te downloaden. Of het legaal of illegaal is hangt af van de copyrights die eventueel aan de data (film of muziek etc) vasthangen.
Je mag geen zaken gebruiken waar je rechten voor zou moeten betalen. In theorie kan je dus prima legaal torrents downloaden. In de praktijk gaat het hier voor 99,99 procent om copyright beschermd materiaal en ben je dus illegaal bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Downloaden mag wel als het "beperkt blijft tot enkele exemplaren en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van degene die de verveelvoudiging vervaardigt," met nog het een en ander aan uitzonderingen. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Torrents zijn legaal, wat je ermee download is what matters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag downloaden, met torrents kan je beide kanten op legaal en illegaal, en sommige dingen mag je weer wel uploaden voorbeeld elke open software mag zonder beperkingen terug aangeboden worden zonder restricties bv linux besturingssystemen,