Waarom ziet mijn netwerkkaart een bepaald netwerk niet meteen maar pas naar ongeveer 20 minuten? Ik heb bij andere netwerken geen probleem

Waarom ziet mijn netwerkkaart een bepaald netwerk niet meteen maar pas naar ongeveer 20 minuten?
Mijn laptop (Medion Akoya mini E1210 160GB) ziet op mijn studeerlocatie geen netwerk. Als de laptop 20 minuten aanstaat, ziet hij op een gegeven moment in een keer wel het netwerk, en maakt dan ook meteen automatisch verbinding, zoals ik de instellingen ook netjes geconfigureerd heb.
Het is niet dat het netwerk op dat moment niet beschikbaar is, want andere mensen maken wel geen verbinding.
Ik maak ook thuis en op nog een andere locatie gebruik van een draadloos netwerk, en dan heb ik dit probleem niet.

Toegevoegd na 26 minuten:
Oh, niet goed gekopieerd: is is een medion E1315

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Is dat waar je ook staat in het desbetreffende gebouw? En heb je het probleem met andere netwerken ook? Vraag eens of anderen er ook last van hebben. Of neem aldaar eens contact met de systeembeheerder. Heb je het vinkje ''Automatisch verbinding maken'' echt aangeklikt? en ook de optie "altijd verbinding proberen te maken, ook als het netwerk niet uitzendt.''

Als je weet hoe je bij je netwerk instellingen moet komen, kun je hem ook eerst eens uit en dan weer inschakelen. Anders echt ff de systeembeheerder raadplegen.

(of een ander hier moet met een beter advies komen:) Leer ik er ook weer van;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is op alle plekken waar normaal goed ontvangst is. Na ongeveer 20 minuten werkt het ook prima en is de ontvangst uitstekend. Het is alleen in het Forum gebouw van de universiteit wageningen. in andere gebouwen van de universiteit is dit probleem er niet en op andere locaties zoals thuis of elders werkt het ook naar behoren. Automatisch verbinden staat ECHT aangevinkt.
Maar ik krijg eerst geen verbinding en als ik dan naar beschikbare netwerken kijk, ziet hij niets, terwijl het wel uitzendt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het opgelost door nieuwe drivers bij realtek te downloaden en nu werkt het in een keer wel naar behoren!
toch nog bedankt voor het antwoord, je was de enige!