Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voeg je het .srt bestand toe aan het .avi bestand?

Wanneer ik films download met ondertiteling krijg ik 2 aparte bestanden, een .srt (ondertitels) en een .avi (of iets anders). Hoe kan ik de ondertitels nu eigenlijk in het .avi bestand krijgen? Ik gebruik Windows Media Player om het .avi bestand te openen.

Toegevoegd na 6 dagen:
avi en srt dezelfde naam geven scheen niet te lukken.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antwoord uitgebreid. Heb je al andere avi's geprobeerd? En andere spelers? Welke Windows versie, en welke player versie, gebruik je nu?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het .avi bestand moet in dezelfde map staan als het .srt bestand. Ze moeten echter wel dezelfde naam hebben.

Dit is fout:
Filmpje.avi
Ondertitels.srt

Zo is het goed:
Filmpje.avi
Filmpje.srt

Je player voegt ze dan automatisch samen tijdens het afspelen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Als de samenvoeging nog steeds niet lukt kun je een andere speler proberen (uit de reacties onder dit antwoord) OF het ligt gewoon aan de conversie/codering van het avi bestand. AVI is namelijk niet altijd avi, er zijn tientallen manieren om tot een avi bestand te komen. En sommige werken dus gewoon ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Kleine aanvulling: ze moeten echt letterlijk dezelfde naam hebben (behalve de letters na de punt natuurlijk), ook een spatie of hoofdletter die niet overeenkomt, zorgt dat het niet werkt. Dus niet zelf natypen, maar even de naam kopiëren en plakken.
rose
15 jaar geleden
Dan moet je wel echt plussen Fynnya, vind ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vlinder legde dat toch al uit Fynnya? het staat er precies zo!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het gedaan, exact zoals u mij schreef, maar het lukt niet. Kan het zijn dat dat zo niet lukt in Windows Media Player maar wel in een adere?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@rose: Ik heb ook geplust hoor.
@Krakkemik: Er staat inderdaad dat ze dezelfde naam moeten hebben, maar ik weet uit ervaring dat sommige mensen er daarbij niet op letten of het echt létterlijk hetzelfde is, dus dat ze niet letten op spaties of hoofdletters, en het hen daardoor niet lukt. Dus ik dacht, ik zet het er even bij, voor het geval de vraagsteller diezelfde fout maakt, en daardoor ten onrechte zou denken dat dit prima antwoord bij hem niet werkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@ karnie, weet je ook zeker dat je ondertitels AAN staan in WMP? Het zou gewoon moeten werken in WMP. Wij gebruiken WMP sowieso niet maar Media player clasic, BS player of Gom player. Allemaal gratis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html http://www.bsplayer.org/bsplayer-english/download.html
Grijze knop 'Download free'
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de VideoLan-player wordt de ondertiteling ook meegeladen als de naam hetzelfde is, maar, daar kun je ook een ander srt-bestand laden tijdens het kiezen van een film (file open) door een vinkje te zetten bij keuze ondertiteling.
Kimath
15 jaar geleden
Ik gebruik VLC-player, als ik de methode gebruik zoals Vuurvlinder zegt, werkt het perfect :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met Windows Media Player (op Vista) lukt het ook, ik heb het eergisteren nog gedaan.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing