Is www.vrager.nl het nieuwe goeievraag?

Stelt iedereen binnenkort zijn vragen op www.vrager.nl i.p.v. op www.goeievraag.nl of niet? En waarom worden er steeds nieuwe vragensites gestart? Wat is nou het doel ervan? Wat denken jullie?

- www.goeievraag.nl
- www.kwero.nl
- www.vrager.nl

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, ik denk het niet want vrager.nl is teveel een lange afstandsraket en niet direct genoeg. Ik verwacht niet het "succes" van deze website omdat deze veel meer appeleert op het zogenaamde "gravanity" en kennis etaleren. En ook ik vind dat leuker.

vrager.nl is een goed alternatief als je een duidelijk antwoord op je vraag wilt hebben, maar heb je bijvoorbeeld een mening vraag dan heb je helemaal niks aan deze site. Dus vragen die soortgelijk zijn als deze zullen daar niet beantwoord worden of maar met 1 antwoord in plaats van meerdere reacties van verschillende mensen.

Nou, ik vind de opzet van goeievraag in ieder geval een stuk leuker dan die andere sites! Ik blijf hier! ;)

Ik heb even bij hun antwoorden zitten kijken, en vind het merkwaardig dat ze voor het uitvinden van het internet zeggen dat dit komt omdat het Amerikaanse ministerie van defensie dit nodig had voor communicatie met een Russische satteliet... Toegevoegd op 11-05-2009 18:01:19 Dat is zo onwaarschijnlijk dat op z'n minst een flink stukje bronvermelding wel op z'n plaats geweest zou zijn. Dat is het voordeel van deze site - als er iets wordt geplaatst dat niet correct is, kunnen anderen daar nog op ageren.

Bronnen:
http://www.vrager.nl/lijst/Wie-heeft-het-i...

Het zijn slechte kopieën van GV waarschijnlijk, net zoals wanneer de iPhone uitkwam er meteen een soort kloon uitkwam.

neen...ik blijf hier..(heb inmiddels al digitale vrienden gemaakt)...(jullie weten zelf wel wie ik bedoel ;-)

Nee! Ik denk dat de andere vragen-sites weinig slagingskans hebben en zeker geen vervanger zijn of worden van Goeievraag.nl. Deze site is immers een onderdeel van ILSE MEDIA, een ijzersterke moeder die bekend is van o.a. Nu.nl en Kieskeurig! ILSE MEDIA heeft het voordeel dat ze veel kennis in huis hebben en veel geld beschikbaar hebben om een site als Goeievraag in de markt te zetten. Daarnaast maken ze ook handig gebruik van hun websites die reclame maken voor elkaar. Publiciteit die nauwelijks of niet haalbaar is voor andere -soortgelijke- websites. In het verleden zijn er meerdere sites verschenen die andere -bekende- sites geheel of gedeeltelijk kopieerde (denk b.v. aan Marktplaats). Uiteindelijk verdwijnen deze sites snel van het WWW omdat de bezoekers wegblijven. De gemiddelde Nederlander blijft immers vaak plakken aan een bepaald merk of website. Overstappen doen ze bijna niet! Hierdoor is het bijna niet interessant om sites als Goeievraag.nl te kopieeren. Een site heeft een slagingskans wanneer hij uniek en eenvoudig te gebruiken is. De mooiste voorbeelden hiervan zijn Marktplaats en Hyves. Beide sites zijn (in het begin) gemaakt voor een paar duizend Euro en brengen nu een godsvermogen op omdat bijna iedere (op internet aangesloten) Nederlander gebruik maakt van deze sites. Tenslotte: wat voor mij het pluspunt is van Goeievraag is de duidelijke indeling en dat meerdere mensen een reactie kunnen achterlaten op een vraag. Dit is in mijn ogen goed omdat veel vragen beantwoord kunnen worden met meerdere antwoorden.

GV heeft (nog) geen irritante reclame, daarmee onderscheid GV zich met andere sites.

Nee, vast niet. Goeievraag.nl is veel leuker! Dat komt omdat: 1. veel meer mensen antwoord kunnen geven op je vraag 2. je kan ook berichtjes sturen 3. je kan een avatar nemen. 4. deze website heeft een handig puntensysteem Ik heb even gekeken wat vrager.nl was, en ik vind dese site toch leuker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100