Hoe kan ik de bijna dagelijks toegestuurde cadeau aanbiedingen en commerciele mails stopzetten ?

Wat ik ook probeer , het lukt me niet om dit te stoppen . Al deze mails zijn met .com op het eind . Wie weet raad ?

Toegevoegd na 5 uur:
Krijg dit gestuurd in outlook .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
capthavoc
13 jaar geleden
je krijgt het in outlook dus waarschijnlijk het op mailadres van je provider ?
niet bijvoorbeeld een gmail of hotmail account?

Het beste antwoord

Je kunt hooguit zorgen dat de mail bij binnenkomst direct in de map ongewenste mail terechtkomt (filterregel aanmaken voor .com-mails, wel altijd even je map checken voor je de boel wegmikt).

Het mailadres dat gebruikt wordt, zwerft ergens op het net in een spamdatabase, of doordat je het zelf eens ergens bij een verkeerd bedrijf hebt opgegeven (foldertje aangevraagd bij een bedrijf dat het niet nauw neemt met de privacy bijvoorbeeld), of een domme mailkennis is ooit zo handig geweest een mail aan jou of een groepje mensen te sturen met alle adressen in het to:-veld.
Als zo'n mail terecht komt bij een computer die besmet is met rotzooi die mailadressen verzamelt, is jouw adres ook gelijk bekend.
(Dus: mail je meerdere mensen, zet ze dan in het BCC-veld zodat Jantje niet direct het adres van Pietje heeft.)

En nee, stoppen lukt niet, fatsoenlijke bedrijven hebben een opt out-mogelijkheid (meestal onderaan de mail 'wilt u onze nieuwsbrief/etc niet meer ontvangen, klik hier'), als dat ontbreekt weet je al genoeg.

Open de mails niet, mik ze gewoon direct weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als het hetzelfde adres is kun je diegene blokkeren, maar ik weet niet of het hetzelfde adres is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste mails die grote bedrijven in grote getalen sturen, staat boven of onderaan ''Ik wil deze mail niet meer ontvangen'', ''Ik wil me afmelden van deze nieuwsbrief'' of iets dergelijks.

Wanneer je op die knop drukt kan je je afmelden door een paar gegevens in te voeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar dat is lastig, je e-mail adres staat waarschijnlijk op een spamlijst.

Je kunt wel bij je e-mail programma instellen dat als in het onderwerp een bepaalde txt voorkomt hij automatisch in de vuilnisbak verdwijnt. Ook kun je dit met de verzender doen, alleen gebruiken ze steeds fictieve afzenders waardoor dit weer niet echt goed werkt.

Indien mogelijk (als je erg veel last hebt) kun je beter een nieuw e-mail adres aanvragen. Ook moet je het adres niet overal op internet neerzetten want er zijn diverse programma's die email adressen verzamelen vanaf het internet.

Gebruik je eigen e-mail adres alleen bij vertrouwde mensen of websites en gebruik voor de rest gmail, hotmail etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat vooral belangrijk is hierbij is , NOOIT reageren op die spam mails, dan krijg je alleen nog maar meer van zulks soort mails in je mail, beter is als je je ergens voor wil inschrijven bij een nieuwsbrief en dit kan alleen online via een forum om de tekst -NOSPAM- tussen je mailadres te zetten, veel geautomatiseerde spammers kunnen deze tekst niet gebruiken dan, alleen handmatig is de tekst de door eerlijke mailbeantwoorder wel aan te passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In welke email krijg je dat?
Dus ik bedoel in : hotmail of outlook of google ?
Want in hotmail kan je dat stoppen, door de afzender te blokkeren.
Het is een een omweg, maar ik krijg bijna geen troep meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik me niet vergis kun je in outlook filters instellen. daar kun je een mailtje met een bepaald adres of juist een mailtje die niet voldoet aan je eisen in een andere map zetten.
dus je kunt alle goed mail adressen naar 1 map zetten en de rest in spam. goed het is zo lang geleden dat ik met outlook gewerkt hebt.

meestal staat er onder aan een mailtje in kleine letters dat je je kunt afmelden. unsubscribe staat er dan.
goed doe dit alleen als je de mailtjes vertrouwd. bij bevoorbeeld zelf ergens aangemeld hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je kan uitschrijven (ergens in kleine lettertjes goed verborgen in de email) als die aanwezig is, zal het uitschrijven naar alle waarschijnlijkheid ook wel lukken.
Is die link niet aanwezig. Dan word het heel lastig om van de spammer af te komen. De enige werkende optie is al genoemd, namelijk een nieuw adres nemen.