Hoe maak je op Twitter zo'n korte link van een artikel of website?

Zoals bijvoorbeeld deze:
Top story on the #formatie Daily http://bit.ly/9nJgoJ ▸ 'CDA wilde dissidenten uit de fractie gooien'
Hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Zo'n link maak je in je tweet met oa de applicatie tweetdeck.
Als je dat programma op je computer hebt
en een link je de tweet plaatst.
Dan word de link automatisch verkort zoals in jou voorbeeld.

Dus gewoon een twitter applicatie voor twitter downloaden.

Toegevoegd na 9 minuten:
tweetdeck is een programma waarmee je kunt twitteren.
Dit maakt twitter gemakkelijk.
Alles wat je nodig hebt is te zien in een scherm.
Hiermee word je link verkort in je tweet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De link http://bit.ly/9nJgoJ is een verwijzing naar de lange link. De website www.bit.ly kan op basis van de code 9nJgoJ weten naar welke website doorgelinkt moet worden wanneer deze opgevraagd wordt. Aan jou dus om een verwijzing aan te maken op de website www.bit.ly Wanneer jij naar deze website surft, of een andere 'url-verkorteraar' kan je daar de oorspronkelijke url ingeven in het vak onder 'Shorten with bit.ly' dan komt daaronder de verkorte link te staan. Die kan je overnemen om bijvoorbeeld op twitter te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd Tinyurl.com.
Werkt mege-handig.

En wil je afbeeldingen meesturen, dan kun je terecht bij tinypic.com

succes