Is het goed voor de batterij van mijn Macbook om het de hele tijd op de lader te laten zitten?

Ik heb een week terug een Macbook Pro gekocht. Voor het eerst dat ik een laptop met lithiumbatterij gebruik. Ik heb heel veel op internet gelezen over deze soort batterij. Ik vraag mij nu af of het goed is om de lader aan de Macbook te laten zitten, als de batterij helemaal is opgeladen, tijdens gebruik. Is dat goed voor de batterij? Als dat niet goed is, zou iemand mij dan kunnen vertellen wat het beste voor de batterij is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het beste is de macbook helemaal op te laden en de lader eruit te halen, als hij (bijna) op is kun je hem weer helemaal vol laden etc etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is, om de batterij geheel op te laden en dat de lader en batterij op te bergen en verder te gaan op directe voeding vanuit het stopcontact. Een batterij is voor onderweg en niet voor voortdurend gebruik. Bovendien kan een batterij maar een beperkt aantal malen worden opgeladen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken de Mac niet, maar bij alle andere laptops en netbooks, kun jij de batterij verwijderen en de laadkabel aansluiten, en dan werkt hij rechtstreeks op het stopkontakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie verder HereIsTom
Het beste is inderdaad om de accu vol te laden en dan te verwijderen en om de paar maanden weer eens te gebruiken en weer vol te laden.

1. Zet de computer uit. Verwijder alle aangesloten kabels.
2. Draai de computer om.
3. Zoek de batterijvergrendeling aan de zijkant van de batterij.
4. Draai de vergrendeling met een munt een kwartdraai rechtsom. De batterij komt iets omhoog.
5. Til de batterij uit de computer.