Hoe krijg ik toegang tot mijn "oude" harde schijf?

Ik heb een nieuwe PC met Windows 7.
De oude schijf (XP) is daarin bijgeplaatst.
Maar als ik nu bestanden wil overzetten van die oude naar de nieuwe schijf, krijg ik steeds het bericht:
" U moet administrator-machtigingen opgeven om deze map te kunnen verplaatsen"...???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (4)

Dat is nieuw in Vista en Windows 7.
Die hebben bijkomende UAC (user access control) ingebouwd.

Als je de PC enkel thuis gebruikt en niet met anderen deelt, zou ik die UAC uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Windows 7 heeft vergaande beveiligingen aan boord t.a.v. bestanden en folders. Je moet eerst je zelf 'eigenaar' maken van die folders of van de hele disk.
Hier een (Engelse) gebruiksaanwijzing hoe dat moet:
escape
13 jaar geleden
Heb ik ook gehad probeer dit eens.
Want dit is het enige wat bij mij heeft geholpen.
In 1 sec gedaan.
Ga met je muis op de map staan ~ druk op de rechter muis knop ~ zoek naar Take ownerchip ~ druk er op en klaar is kees.
Waarschijnlijk lukt het nu wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan je natuurlijk ook met bestanden doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom er nog steeds niet uit...
voor vandaag geef ik het op...
morgen weer proberen... : )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lukt het echt niet met wat ik schreef .
Of kom je er niet uit wat ik schreef ?
Want dat was het enige watbij mij heeft geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EN probeer anders dit eens van deze site. http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=55656
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg net van een Computer nerd te horen dat je UAC uit moet schakelen. Zo doe je dat : Configuratiescherm --> Systeem en Beveiliging en dan kijken bij Onderhoudscentrum. Daar staat de regel Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzingen. Die klik je aan en zet je het schuifje helemaal naar beneden. Of zo : Hoe schakel ik UAC uit?
Windows geeft meerdere beveiliging niveaus voor UAC.
Je kunt deze bereiken via de volgende stappen: 1.Ga naar het configuratiescherm
2.Klik vervolgens naar systeem en beveiliging (System and Security).
3.In dit scherm kunt u UAC uitschakelen of instellingen wijzigen (gebruikersaccountbeheer)
4.Schuif de balk helemaal naar onderen om UAC volledig uit te schakelen. Of kijk op deze link hoe het moet :
http://windows7tweaks.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=63
Klik op de rechter muiskop en klik op "uitvoeren als administrator''. Als goed is moet het dan wel lukken.