Is er een `superontvanger` voor wireless internet met een bereik van meer dan 150 meter voor een laptop?

Ik zoek bijvoorbeeld een antenne waarmee ik een grote range heb voor het zoeken van netwerken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Op een weiland zul je zonder enig probleem die 150 meter halen. Het probleem dat je in huis hebt, zijn muren met wapening erin en andere Wifi-zenders die kunnen storen. Wil je toch zo een afstand halen in huis, dan zul je je het vermogen van je AP moeten opvoeren (is niet altijd mogelijk en illegaal) en gebruik moeten gaan maken van gerichte antennes. Makkelijker is het om een repeater halverwege te installeren, en dat mag wel volgens de regeltjes.

Toegevoegd op 03-05-2009 14:13:41
Aanvulling: Op een laptop kun je zelden een externe Wifi-antenne aansluiten. Wil je dat wel, dan moet je een externe wifi-adapter gebruiken, bijv. via een USB-poort.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar een ap broadcast het wireless signaal. en ik denk juist dat de vragen steller juist als receiver zijnde apparatuur zoekt. dus bij deze niet van toepassing.
AWM
14 jaar geleden
In die laptop zit niet alleen een receiver. Hij moet ook terugzenden naar de AP. Eénrichtingsverkeer heeft geen zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee echt?
de vragen steller wil toch gewoon een grotere range met betrekking tot netwerk detectie. wat voor zin heeft het dan om je accespoint te hacken.
zie afbeelding....
voor zover ik weet is Sonicwall Long Range Dual Band Wireless Card wel een goede. je zou eventueel op de website van tachyon kunnen kijken of je daar wat kunt vinden wat voldoet aan je eisen.(zie bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Mycom kunnen ze je verder helpen