Wat is de functie ervan om de ventilator van de laptop uit te zetten?

Ik heb een knop op de laptop waarmee je de ventilator uit kan zetten. Waar dient die voor en is het bijv. schadelijk om de ventilator uit te zetten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

een sterke afrader, Java en adobe en allerlei andere internet plugins gebruiken tegenwoordig ook meer energie, je laptop moet wel uit de steentijd zijn gekomen dat er een knopje op de fan zit. Altijd aan laten, Je brengt namelijk al schade toe aan je CPU als hij iets te warm word, hij hoef hierdoor niet meteen uit te vallen maar je zult het wel altijd blijven merken met vastlopende programma's en grote vertragingen. dit is namelijk het randje van een kapotte CPU en een werkende computer.. namelijk een gehandicapte computer..

Mijn oude laptop (2004) zet de ventilator pas aan als hij hard moet werken. Ik mag aannemen dat jouw laptop de rekensnelheid beperkt als je handmatig de ventilator afzet. Voor veel taken is extra koeling niet nodig. Ik kan me niet voorstellen dat een fabrikant je de mogelijkheid geeft de PCU met een schakelaar te mollen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100